Wednesday 3 September 2008

2.05 am at 2nd Ramadhan

2nd Ramadhan
Hari ini tanggal 2 september dah 2 hari berpuasa.. Terasa sedikit kelainan puasa di bulan ramadhan tahun ni :).. well... haha... so far ok tapi baru dua hari puasa.. mana tau esok lusa datang bulan.. opsss!!! wait and see.. chayok!!

2.05 am
ketika jari2 ini menulis, jam tepat 2.05 am.. cadangan dan rancangan nk wat assigment.. tapi once dah ada internet kart bilek ni, mulalah.. sekejap bukak frendster, then bukak blog, lepas blog, TERklik lak kart pautan2 blog, laman politik.. bila dah klik kart laman politik TERbaca komen2 kart blog makanya sampai subuh pon xabes2.. ehemmm X 3 tak bukak ehh... sorry cket.. budak baik.. huhu..

Sejenak Politik
pada ketika dan waktu ini, selepas membuka wadah2 ilmu dan arena politik Malaysia, dan selepas terbuka satu blog yang mungkin milik seorang hamba Allah yang aktif dalam tabligh, aku ingin mempersoalkan kembali , betulkah orang politik ni tak kira dari parti apa pon terutama yang mewakili kaum melayu dan islam, mereka berada di kancah politik semata-mata untuk berjuang demi kepentingan bangsa, agama dan negara..? Pada pandangan peribadi aku, TIDAK... mereka berjuang semata-mata kerana kepentingan parti, nama dan kepentingan diri.. huhu bila lah dunia ni nk aman..
ketika masing-masing memperjuangkan ideologi dan hak, yang menjadi mangsa dan tersepit, siapa? kita jugak..

Muslimin United (MU)
tertarik dengan satu kenyataan "jika ingin melihat sama ada bangsa islam itu bersatu padu atau tidak, lihat pada subuhnya.. jika ramai/semua keluar berjemaah di waktu subuh maka berpadu dan kuatlah islam di negeri itu, jika jemaah subuhnya, hidup segan mati x mahu, maka goyahlah perpaduan islam di negeri itu"(minta maaf, saya lupa akan sumber kenyataan ini).. maka hati ini tertanya2 bilakah Umat Islam di Malaysia akan bersatu, kuat dan teguh..? :)..

One Ambition
ambillah peluang di bulan Ramadhan ini untuk mengumpulkan kekuatan setaraf pejuang2 di zaman Nabi SAW untuk menegakkan kebenaran dan menentang kejahilan.. satu bangsa, satu agama mengapa mencakar sesama sendiri..? :) huh banyaknya persoalan, bilakah akan terungkai?

2 comments: