Sunday 12 February 2012

Tentang Kerja Lagi

Banyak sangat aku merungut sebab kerja kan. Then akan ada kata-kata, "duh, tak reti bersyukur, dah ada kerja pon masih lagi nak merungut".. Laaaa... Bersyukur is still bersyukur.. Tapi kemahuan tu mesti ada.. Pedulik apa orang nak kata.


Hari ni, Ahad, jam 4.50 Petang.. Aku masih di opis.. Aku rasa nak buat kerja.. Sebab aku suka kerja tak da orang.. Sibuk nk suh potostat sana sini.. Nak suh Scan sana sini.. Hakikatnya kalau dah macam tu memang aku tak buat kerja langsung dari pg sampai petang.. Aku tak suka semangat kerja aku di ganggu.. 


At least arini tak ada gangguan.. But unfortunately, emosi aku lak diganggu.. hahaha.. Banyak sungguh alasan.. Aku pening kepala macamana selesaikan masalah data ni.. Thats not my bidang lah nak merekacipta format data dan statistik ni.. Nak kena buat graph.. Macam aku ni memang background data dan statistik..


Kalau suh aku just fill up data entry takpelah.. Ni nak kena format, clean then nak kena kira berapa percent.. Sigh!.. Aku tak ada basic dan aku tak reti.. So semangat aku nak kerja di sini memang dah tahap worst apatah lagi staff kat sini mostly macam..... macam hensem laaaaah... demm you...


Macam fu*k kan.. dah lah kena buat data entry.. Kena jadi Personal Asst lak tuh.. then kena suh potostat sana sini, scan sana sini..Jap lagi aku kena bukak pintu sana sini.. Bila aku buat kerja ckp aku still tak buat kerja.. Gaji dah dua bulan tak dapat.. In proses.. Aku tak nak lah salahkan sesiapa.. Mybe its a part of process.. Then tak motivational langsung.. Untuk apa aku kerja sini dengan sukarela lagi sedangkan tak ada langsung imbuhan untuk aku? 


So aku tak nak buat kerja.. Nak balik.. Byeeeeee...




No comments:

Post a Comment