Monday 22 January 2018

PENDAPAT KITA BERBEZA

Almost 10 years sejak blog ini diwujudkan yang menyaksikan banyak karya poyo diterbitkan secara suka-suka dalam blogspot ini. Sejak dari tu wujud pelbagai nama bermula dari 'the tenth kingdom', cheesecake1987 dan apa-apa nama lagi yang aku tak ingat. Sempena ulangtahun yang ke 10 pada 2017, blog ini bertukar nama lagi kepada Nizam Zahri, "pendapat kita berbeza".


Untung bila ada blog yang kekal selama sedekad ni, kau boleh ukur tahap kematangan kau. Boleh imbas kembali betapa banyak drama yang telah kau wujudkan, berapa banyak mental unstable yang kau ada dan berapa banyak emosi yang telah dizahirkan. Well! semuanya kelakar nak mampus. 

Mempunyai hobi menulis walaupun malas membuatkan kau kelihatan lebih karismatik. Berfikiran jauh dan berwawasan luas. Orang yang suka menulis mempunyai aura tersendiri yang tidak mampu diungkapkan dengan kata-kata malah kelihatan terlebih bijak. 

Menulis dan bercakap merupakan minat aku yang kian lama dipandang sepi. Sekarang lebih malas, dan lebih mendiamkan diri. Zaman sekarang bukan lah zaman untuk kau bebas bercakap segala-galanya. Zaman sekarang adalah zaman untuk kau berfikir dan menganalisa data sebelum kau mula untuk bercakap. Zaman sekarang zaman kecam. Jadi aku rasa, apa yang perlu sahaja baru lah kau bangun dan bercakap. 

Jadi, aku akan memaksa diri untuk rajin menulis sekurang - kurangnya seminggu sekali. Menulis itu akan membuatkan kau cerdas. Menulis membantu mengeluarkan ekspresi terpendam dalam hati. Menulis mampu membuatkan kau belajar lebih dan menyerap banyak informasi dan ilmu. Menulis juga ternyata dapat memberikan ketenangan emosi. 

Menulis lah walaupun kau berbeza pendapat.

Welcome to 2018. A year of Nizam Zahri. 




No comments:

Post a Comment