Friday 18 September 2009

28 Ramadhan 1407

My birthday is 27 May 1987... bila di calculate mengikut kiraan application dalam Facebook, untuk ditukarkan ke bulan Hijrah, tarikh kelahiran aku jatuh pada hari bulan:-

Bulan kelahiran Islam anda adalah pada 28 Ramadhan 1407 Hijrah iaitu jatuh pada hari Rabu.

Maksud : Diambil daripada perkataan "ramda", yang bermaksud batu panas. Ini menceritakan ketika nama tersebut diberikan, keadaan amat panas ketika itu.

Sifat : Anda baik, pendiam dan suka merendah diri. Anda tidak angkuh kepada teman-teman yang dikenali. Anda tidak suka menonjolkan diri. Kehidupan anda selalu selamat

Hari ini adalah 28 Ramadhan... Hari kelahiran aku kalau diikutkan dalam bulan Islam... Ramadhan bulan yang suci, bulan mulia Umat islam... Alhamdulillah aku dilahirkan dalam bulan ini, dan dalam 10 malam terakhir bulan Ramadhan...

Mohd Saiful Nizam nama yang diberi merujuk kepada erti Yang Terpuji Pedang Kebenaran... Dulu sahabat Nabi Muhammad S.A.W ada yang diberi gelaran pedang Allah, ataupun Pedang Agama... Pedang dikaitkan dengan keberanian dalam perjuangan.. bertepatan dengan Nizam beerti Kebenaran merujuk kepada keberanian dalam menegakkan kebenaran dan keadilan..

Aku harap aku adalah seperti namaku suatu hari nanti... Seperti Salaahuddin Al-Ayubi.. menegakkan kebenaran Agamai Islam.. Berani demi Islam dan Allah.. Kerana perjuangan...

p/S: My Dear, this is one of the reason why i feel tak sedap hati..





No comments:

Post a Comment