Monday 24 October 2011

Alasan

Setiap benda pun mesti ada alasan kan.. well ini ada alasan kenapa blog aku tak berupdate.. hahaha..


Sebab aku tak ada pc atau laptop..


Then come up with a good reason. Well its actually an accurate reason.. tak nak update sebab takut kalau orang baca, akan cakap aku perasan, akan ada orang butthurt dengan repekan aku atau akan ada org kata aku syok sendiri.. hahaha..


Sebenarnya tak ada mood nak tulis.. eh.. tidak, sekarang aku perlukan pc dan mood untuk menulis.. sebab aku rasa nak masuk pertandingan menulis esei sempena ulang tahun Bangi Bandar Ilmu anjuran Adun Bangi kot. Dia ada listkan beberapa tajuk tapi tajuk yang menarik minat aku adalah “Bangi belum layak diiktiraf sebagai bandar ilmu”. Sebab aku ada opinion yang mengatakan ya, setuju. Bangi belum lagi layak digelar bandar ilmu walaupun sekitarnya ada beberapa Institut pengajian tinggi. Kenapa? Adalaaaah.. hahaha.. nanti korang curi plak idea aku kan..


Aku tak adalah rajin sangat nak menulis, nak memerah idea bagai tapi sebab aku nak duuuuit.. hahaha.. nak kaweeen.. eh. Tak.. aku nak duit tu nak beli macam-macam. Hahaha..


Ok.. nak cari mood bahasa-bahasa sastera dan indah!..


Taman hati penuh berwarna,
Entah bila warnanya pudar,
Taman hati sedang berbunga,
Entah bila berakhirnya mekar.


Ku tancap mawar disisip selasih,
Sesegar tanah atasnya taman,
Ku sulam doa lembaran kasih,
Agar tabah menanti idaman.


eh.. tak.. ni puisi aku curi dari orang lain..

No comments:

Post a Comment