new year.. not excited


pengakhiran 2009 diakhiri dengan perasaan kurang gembira untuk aku.. ntah emosi semakin tidak stabil..



pemikiran aku sangat complicated.. kepada sesiapa yang tahu tahniah.. yang tak tahu, ni nak bgtau.. aku kalau perkara remeh temeh ni ambil masa berminggu nak pikir.. nak pilih baju pon akan pikir berjam-jam.. (kecuali ke kedai makan 4 sure main tibai je shirt tuh)..


Kalau memikirkan pasal future.. aku akan pikir sangat jauh ke depan.. such as bila target nak kawen.. kalau dapat sambung master, buat master dulu then phd.. baru kawen.. andai kata dapat master di oversea.. kena kawen dulu.. tapi duit? mestilah xda.. ohh ya.. aku nak kawen mestilah dah ada rumah dan kete sendiri.. which means dalam 10 tahun lagi.. sesuai ok untuk lelaki macam saya.. then sambung lagi.. nak kerja sebagai apa.. kerajaan atau private.. Dan semestinya saya memikirkan gaji yang tinggi.. kerana apa.. untuk anak dan isteri.. makan, pakai everything kena perfect.. yang penting ilmu agama disebalik kemewahan yang diberi.. bukan mahu manjakan anak2.. tapi mahukan mereka mendapat yang terbaik.. (cerita macam dah ada 10 org anak)..


sebelum kawen.. saya nak tgk dua orang adik2 saya berjaya dulu.. duit yang ada hasil gaji atau simpanan, saya nak tgk ayah dapat beli motor harley davidson.. ibu dapat buka kedai sendiri.. adik faiz dan adik bakyah dapat melanjutkan pelajaran setinggi yang mungkin.. Semuanya itu duit hasil peluh sendiri.. baru lah hati ini tenang.. barulah hati ini dapat melakukan perkara yang diingini... Kalau boleh tak nak kawen sehingga mereka bahagia dulu..


complicatednya pemikiran ni sampai boleh terpikir.. macamana kalau aku pergi dulu berjumpa tuhan.. berapa ramai akan datang melawat.. berapa ramai yang akan menangis.. macamana adik2 aku nanti.. itu yag berfikir di masa depan.. sekarang? banyak teses, grade yang x abes2.. hutang akibat aku yang terlalu boros.. everything kena pikir.. dari kawan ke lawan.. dari atas ke bawah.. dari kiri ke kanan.. dari semua sudut dan perspektif...


mungkin ini tak ramai yang tahu.. sempena tahun baru aku just harap ini menjadi kenyataan.. aku berimpian menjadi seseorang dalam permainan politik.. aku akan berjuang sehingga ke atas.. sehingga menjadi whatever-it-called-khalifah.. Aku tolak tepi pemikiran sempit jahiliah yang diperjuangkan BN, PAS, PKR dan terutama DAP.. Aku nak membangunkan sistem khalifah semula.. Undang-undang Hudud diperjuangkan.. Sistem zakat dan cukai diperbetulkan.. Konsep bank diperelokkan sesuai sistem islam.. Jika Madinah berjaya membuat perlembagaan sendiri kenapa tidak kita? 


Konsep Islam sebenarnya relevan dalam apa jua situasi dan keadaan.. Aku percayakan itu.. Enough.. itu bukan angan.. itu impian.. kalau bukan aku.. maybe there must be someone yang boleh melakukan itu.. just a wish..


Sekarang pemikiran aku betul bercelaru.. entah sebab apa.. aku tidak boleh memberikan kata rasional.. Aku rasa perlukan seseorang.. Dan seseorang itu tidak ada untuk aku... owhh siapa boleh jadi the choosen one itu untuk aku.. SOmetimes aku rasa tak layak.. Dan sometimes aku rasa aku nak jadi seseorang yang lain.. Dan sometimes aku rasa aku seorang yang jelik lagi pelik.. Dan sometimes aku rasa tak ada sesapa yang sanggup berkongsi susah aku.. Senang kompom ramai.. hahaha..


Dan itu aku.. Pada akhir 2009.. Just wish 2010 is better than today.. every day ahead is better than today.. Dan semoga aku dapat mencari penyelesaian kepada apa yang aku pikir sekarang ini...


p/s: Aku ada pikir yang lagi berat sekarang menyebabkan ianya sangat berat untuk ditanggung.. apa dia? biarlah rahsia.. Just want to say I Love You... 






3 comments:

  1. Btol ape yg ko pkir tu sume. But kekadang kite kne let those things to occur naturally. Pikir still kene pikir. (macam berbelit je statement aku nih). Pape pn cool r bro. I'Allah aku doakan sumenye smooth. =)

    ReplyDelete
  2. insyaAllah.. tenkiu adik ku.. ahaks..

    ReplyDelete