Thursday 18 August 2011

when it comes to...

“I remember years ago, someone told me I should take, caution when it comes to love, I did, I did”


Yang di atas tu adalah sebahagian petikan dari lirik Impossible-Shontelle. And it was one of my favorite song. Aku boleh jadi suka kepada sesuatu lagu disebabkan lirik dia ada menyentuh apa yang aku rasakan ketika itu. Sama juga macam lagu Ungu-Cinta Dalam Hati dan Ungu-Percaya Padaku. Lirik dia seolah-olah apa yang ada dalam hati aku yang cuba nak sampaikan; dan disampaikan menjadi bait-bait lirik yang diterjemahkan ke dalam lagu. Kedua-dua lagu Ungu tu dah lama aku suka. Especially Cinta Dalam Hati.


Even sebelum lagu Impossible ni release or a years ago ada someone told me, aku dah mula berhati-hati bila membabitkan tentang perasaan. Well, u know sometimes I can manage my feeling without anyone know, sometimes memang bila aku fikir kesannya tak seteruk mana, aku biarkan orang sekeliling tau. But the weakest part of me, I can hide my emotion but not my action. Its hard sebab setiap perlakuan tu datang dengan sendiri. I try to deny dan duduk diam-diam. Tapi rasanya lagi sakit bila kita just ignore perasaan yang sepatutnya dibiarkan wujud dan bercambah.


One more thing I learned, jangan pernah tipu perasaaan sendiri. Bila kau tipu dan sekat perasaan yang wujud dalam hati tu, lama-lama perasaan itu sendiri akan keluar bila tiba masanya. It’s just like air sungai. Kita biarkan saja dia mengalir. What happened if kita sekat fitrah dia mengalir. Airnya akan melimpah. Dan bila kita release sekatan, airnya akan deras meluncur dan memusnahkan apa saja yang ada.


Dan jangan pernah menipu diri sendiri.


Aku adalah seorang yang sangat ego. Sangat sombong dan aku bukan lah seorang yang mesra waktu kali pertama bertemu. so I think with that personalities, chances aku nak terjatuh dekat orang tu tersangatlah rendah. That’s why in my life, jarang untuk aku benar-benar sakit sukakan seseorang. U can differentiate, bila kau kata suka, cuma tengok dari jauh, sesekali jadi stalker. Atau ada satu lagi perasaan bila mana, she is the one that can make you are the happiest person in your life, maka secara fitrah tanpa dipaksa-paksa, you will do what you never expected to do. 


Bila dia ada, aku tak pandang orang lain. everyone seems like tak wujud. I dun care seksi mana pun orang yang lintas depan aku. And every second, every minutes I just think only her. Semuanya rasa tak kena. kadang-kadang aku takut nak tidur. Yes. Mimpi memang tersangat indah. But then you akan bad mood sepanjang hari bila tersedar yang you can’t get that dreams into your reality. The most craziest part, kau boleh rasa kehadirannya seolah-olah dia ada di sebelah kau. Boleh dengar suara dia, boleh tengok senyuman dia. Orang kata, kalau dah gila, apa pun boleh berlaku. 


Oh ya. untuk pengetahuan, semua perasaan ni hanya lah angan dan khayalan semata-mata ya.


 Kalau ada betul pun apa salahnya. Ye dok. ツ




1 comment: