kemahuan...




Kita sebagai manusia memang tidak lari kan daripada memiliki nafsu dan kemahuan... Aku pun.. Dah pelbagai kemahuan kadang-kala kita tidak dapat.. Pelbagai.. Termasuk keputusan yang cemerlang dalam exam, kemahuan terhadap kebendaan dan pelbagai.. Kemahuan untuk memiliki seseorang seperti itu dan ini..



Tapi bagaimana kita mencapai kemahuan kita itu.. Kadangkala bukan mudah.. Kadangkala menempuh halangan dan perkara yang sukar..


Dan ada sesetengahnya, memang kita tahu kita tak akan dapat.. Seperti ingin menyunting rakan lama, tapi rakan lama tu dah pun menjadi isteri orang.. Contoh sahaja... Bagaimana kita mahu menerima hakikat yang kemahuan kita itu tidak akan dituntuti... Tidak akan diperolehi...


Demm... Korang tak akan tahu betapa banyaknya kemahuan aku tak dapat diperolehi... Berapa kali agaknya aku sudah katakan pada diri, kesyukuran itu perlu.. Syukur dengan apa yang ada...


Ya.. Aku takut aku sudah lupa pada erti Syukur.. Kita senang, ada yang susah.. Kita susah, ada lagi yang susah... Celarunya emosi...


Hidup ini tidak akan seindah mimpi..
Hanya apa yang kau bayangkan, ianya akan terjadi sepetik jari..
Hidup in adalah pentas dan drama..
Satu kesilapan ianya tidak akan mudah berpatah masa..
Hidup ini adakah satu kesilapan?
Kerana kita tidak tahu untuk menghargai..
Betapa bernilai harga sebuah kesyukuran pada Ilahi..


sorry.. aku PMS!!... Demm

2 comments:

  1. pms ke???

    hai epong..terlalu banyak kemahuan akan menyusahkan diri..

    jadi, cuba la disiplinkan diri, kurangkan kemahuan, tambahkan effort. usahakn apa yg lg penting kt dpn mata dulu.

    p/s: sori kalo ak ttibe menyibok tanpa tau citer sebenar.hee

    apsal da lame xnmpak p lab?

    ReplyDelete
  2. heeeee'

    tulah masalah.. kurang mendisiplinkan diri.. adoi...

    tapi kemahuan sentiasa banyak.. kecil atau besar.. kadang2 kemahuan tu tak perlukan effort pon... cuma xda rezeki nak dapat.. sigh.. haahha

    xbaek banyak mengeluh kan?

    thanks :)

    ReplyDelete