Sunday 30 May 2010

Two and Three

23 hanyalah sebuah angka.. Bukan tanda perubahan, tanda kematangan apatah lagi tanda seseorang itu sudah baligh.. Kematangan seseorang sangat subjektif dan bukan melihat kepada angka yang merujuk kepada umur.. Ada sesetengah orang melihat matang dari segi berfikir, dan ada sesetengahnya yang lain mengukur dari nilai sikap dan perangai. Agak klise bila ada orang kata, "oh si fulan itu perangai macam budak-budak, tak matang langsung".. Orang nak cakap, peduli apa kan.. Aha.. entry ini bukannya entry emo, jangan risau..


27 Mei lalu memberi satu erti kepada diri bahawa usia sudahpun menjejak 23 tahun. Angka yang sebenarnya memberi isyarat, hidup ini bukannya satu permainan.. Dan 23 adalah permulaan kepada kehidupan yang lebih mencabar, lebih sukar dan penetapan matlamat untuk kehidupan yang lebih selesa di masa mendatang. Eceh.. Konon nak writing dalam gaya matang.. ahaha...


Well.. walaupun umur sudah 23 tahun, tapi masih ada lagi sikap kebudak-budakkan. Masih lagi gemar kepada barang-barang mainan, anime, dan games.. Apatah lagi kalau berangan, perkara pertama yang terlintas ialah menjadi seorang hero kepada jalan cerita yang diangankan. Malam lepas kalau tengok movie Resident Evil, maka terbitlah satu angan dimana akan ada hero yang terperangkap di dalam UKM, dikelilingi zombie dan misi utama adala melepaskan diri dan terus survive. Sudah pasti hero itu aku.. wink wink.. clap clap sikit..


Jadinya, walaupun sudah menjejak 23 tahun ini, berharap agar orang mengenali aku dengan fikiran yang matang bukannya sikap. Sebab dah memang sikap aku macamni. Walaupun kebudak-budakkan janji aku hepi dan aku boleh buat orang lain tersenyum dan hepi. Rite. Dari konon-konon bersikap matang dan emo sentiasa nak buat apa? Masuk je dalam tong sampah. Bajet Macho!!


Justeru itu, ingin mengucapkan terima kasih kepada family, insan tersayang, saudara-mara, kawan-kawan, yang sudi mengucapkan selamat hari lahir kepada saya. Apatah lagi doa dari kalian ibarat satu azimat untuk meneruskan kehidupan ini dengan lebih tabah. Semoga doa-doa itu untuk kita bersama. Walaupun hari 27 Mei itu tersangat tension sebab demam dan hp jem abes.. Tapi tetap gembira bila melihat wall di facebook meriah sekali dengan ucapan. 


Thanks a lot..







No comments:

Post a Comment