Tuesday 27 July 2010

oyeah oyeah



semua orang ada impian kan.. same like me.. dan impian itu insyaAllah tak akan pernah padam..


dari kecik lagi after PMR, dah target.. after SPM terdengarlah cerita dari cikgu-cikgu MRSM waktu dulu.. ermm nama cikgu tu tak ingat.. Owh memang seorang pelajar yang tak sedar diri.. then cikgu tu ckp after SPM kalau xda rezeki nak ke oversea, InsyaAllah akan ada peluang lain.. yang penting kita kena pandai grab peluang dan tau bila nak rebut peluang tu.. nway cikgu tu lepasan Unversiti kat USA sana dalam bidang TESL.. Dia ceritalah experience dia sewaktu di sana.. yang selalu jadi teman setia dia mendengar ceria hanya aku dan kawan baik aku time tu.. hanya berdua.. dan seronok.. memang seronokk dengar pengalaman orang membuatkan kita masa tu berdebar-debar dan sangat bersemangat nak melanjutkan pelajaran.. sejak tu dah ada azam dan impian untuk melanjutkan pelajaran whatever happens..


tersebut kisah, member yang sama-sama mendengar story ni pandai mengambil peluang.. dia memang mengidamkan bussness course.. walaupun tak ada rezeki nak ke sana after SPM tapi dia bijak.. dia tinggalkan matrikulas dan amek bidang diploma.. After diploma dia terus sambung ke sana.. aku? masih lagi ikot cara konvesional.. matriks then terus ke UKM.. tapi tetap tak ada hasil.. walaupun tak dapat ke oversea, azam nak melanjutkan pelajaran ke peringkat paling tinggi masih ada..


yup.. akibat malas belajar, akhirnya berjaya jugak lepas degree walaupun sangkut-sangkut.. hell.. memang sangat bersusah payah nak menghabiskan degree yang satu ini... then dengar citer sana, dengar cter sini.. semuanya sambung.. agaknya memang fesyen orang zaman sekarang kot.. semua nak sambung pelajaran.. kalau dulu jarang nak dengar.. setakat abes degree terus cari kerja. pastu terus melambak graduan yang tidak berkerjaya.. yelah sementara kudrat masih kuat, akal masih lagi berbisa.. ada elok kita teruskan tuntut ilmu..


jeles? memanglah jeles.. tapi terpksa.. dengan result yang tak seberapa.. insyaAllah cari kerja dulu then akan sambung pelajaran kemudian.. mana tau kan hikmah tuhan nak bagi.. tak ada siapa yang tahu.. just hope afta this semuanya berjalan dengan lancar.. sebagai lelaki kenalah well prepared kan.. haha. so kepada calons - calons tu, salah satu syarat kenalah sanggup tunggu sehingga masa dan keadaan mengizinkan.. hope everything goes welll..


nway.. datang ye konvo.. 10 ogos 2010.. sidang pagi.. : )

semoga Tuhan melancarkan segala urusan hambanya.. Aminn..

3 comments:

  1. title tak bley blah!!
    ape kne mngena sgt pun xtaw..
    hahha..
    xpe2 pong, ko keje dlu, dpt gaji blanja aku, then bru sambung blaja..
    ingat tu..
    hohoh

    ReplyDelete
  2. waaa.....da nak konvo...tahniah2!!....wei bile nak wat gigi kt aku nih...ko ngn pejal same je...haha...

    ReplyDelete
  3. pejal
    tulah.. aku pon tak tau apasal title jadi begitu.. haha..

    belanja cemana.. xpernah nak dapat jumpa ko.. haha

    huda
    teniu3.. aku takot lah bab gigi ni.. gigi aku berlubang aku korek pakai jarum jek.. haha

    ReplyDelete