perasaan ini

baru je dapat menghela nafas lega, duduk rumah, lepak tgk syiling, bangun lambat then tido balik, bangun just untuk makan dan minum je.. Actually baru je resign dari kerja Kamdar.. At first terasa sayang jugak nak tinggalkan.. Selepas penat pikir yang mana baik, yang mana buruk akhirnya nekad jugak buat keputusan. RESIGN..


Banyak jugak pengalaman kerja sana, yang paling best bau duit.. pergh.. masyuk.. lagi-lagi baru dapat duit baru dari bank.. Kira duit dengan laju dan susun duit dengan kemas.. Hahaha semuanya duit sebab aku cashier kat sana. paling banyak short RM50.. ntah apa malang hari tu.. paling kurang seposen, dua posen..
More pon ada, lagi byk kot.. paling banyak more RM25.. mak aih...

Kalaulah duit tu semua aku punya.. aduh... bestnya.. benar orang kata, duit bukan segala-galanya.. Tapi zaman sekarang " segala-galanya memerlukan duit "..

Sayang sangat nak tinggalkan kerja situ.. Tapi sangat penat.. Sabtu Ahad tak ada masa nak bersosial. Balik kerja, tido.. bangun tido, kerja.. berputar-putar 12jam sehari, seminggu.. nekad, dan tekad.. keputusan telah pun dibuat.. kita kena berani buat keputusan untuk berubah.. kita kena berani untuk berhijrah...

dan melalui ini aku belajar sesuatu

walaupun kita sayang sesuatu benda, perpisahan itu perlu untuk kebaikan kita bersama. dan kita kena berani untuk menghadapinya walaupun hakikat itu pahit untuk ditelan..

falsafah.. falsafah..

so what'd u guys think?

4 comments:

  1. thats true..i agree(while shaking hands..oops..while put up my right hand)..=)
    keep moving..
    until u find the best for you~~

    ReplyDelete
  2. agree with u to epong...
    suka qoute tu..huhu...
    pa2 pon gud luck ek epong..=)

    ReplyDelete