Tuesday 17 March 2009

free top up

Kawan aku semalam bagtau, pakwe dia kejer kart satu syarikat telekomunikasi terkenal dan popular di Malaysia. Senang kata syarikat line yang aku guna sekarang ni. Sapa yang tahu nombor aku tahu la kan syarikat mana.. Apa yang secretnya kart sini, kalau kita topup, kalau kena dengan kod2 yang betul, RM10 boleh guna sehingga RM100 free.. Kaedah ni macam 'crossing acount' dalam bahasa scientific nya..

Mudah saja, tapi jangan guna kod ni banyak kali, sebab sistem akan auto detect dan nombor kita akan di block, dibatalkan pendaftaran. Aku nasihat buat dalam 3 kali, jangan lebih untuk satu nombor topup. Kaedah ni perlu di buat dalam hujung bulan 3am ke atas, sebabnya dalam waktu sebegini sistem akan diselenggara.. bila dah kata selenggara, means senang sketlah nak cross account.. so kena try and error tapi ingat jangan banyak kali untuk satu nombor top up..

Kawan aku bgtau, macam ini Kaedahnya:

1) beli topup RM 10…gores & ready.

2)type <**REC 10 > , then send to 3669

3) tgu reply, kat skrin akn kuar satu serial number 6 digit, kena salin tau.

4)pastu korg type <**REC 10><123456>( msukkan 6 digit td), send 3669

5)pastu diorag akn reply “insert ur topup num”, so korg type 14 digit
topup number yg korg beli cntohnya

; <01234567891023>send to 3669

6) syarikat tersebut kebiasaanya akan reply

“Kepala ko berjambul, tengkorak hidup, Banyak cantek muka ko.. Miskin nak top up RM 10 ada hati nk jadi RM100. Ko ingat kompeni ni opah tiri ko yang punya.. Masuk toilet pon kena bayar 20 sen lagi nak top free lah kan"

~huhu.. aku dah biasa, kadang2 terasa kecik ati pon ada.. cakap aku miskin plak.. makan dalam sungguh.. Kalau sesapa nak mencuba, silakanlah ye..~


4 comments:

  1. half bce kunun2 m nk cye..hahhaha..kalo btul ley wat bankrup mxs oi...hahhha

    ReplyDelete
  2. Haiiii andainya ada top up free

    ReplyDelete
  3. busuk punyer epong....
    hai... geram ni3x..........

    ReplyDelete
  4. tula.. kan bagus kalau ada..

    makcik.. geram nape?

    ReplyDelete