Monday 23 March 2009

Love Is Hurt

penatnya.. baru balek dari futsal.. dan aku semakin kerap nk create new post.. Aduhh. penangan blogging nih.. Ari ni jerk dah 2 post.. huhu kalau dulu, sebulan satu post jerk yang dicreate.. haha.. sungguh hebat dunia siber sekarang ini..

My fren mengadu pada aku yang dia ader probs ngn awek dier.. So setelah aku menjadi orang tengah, kononnya, aku dapat tau yang dia masih dalam dilema.. Sama ada hendak melepaskan kekasih kesayangan pertamanya atau sebaliknya.. Dari apa yang aku lihat, kaji dan selidik.. my frens pasti tertekan, merana dan sangat kecewa bila dia terpaksa dan give up dengan melepaskan awek dia..

Aku merasa empathy, sebab aku pernah mengalaminya.. yes dan ianya merupakan kesakitan yang pasti tak kan nampak di mata, tapi dalam hati, pasti berdarah, parah.. Satu kesakitan yang sangat2 memerlukan ketabahan..

Kecian dia.. Love is really2 hurt.. so much pain.. Dan dia makan x lalu, xder selera.. Tidor pon x lena.. Tidor semalaman pon sejam jerk.. Asyik terbayang dan terpikir.. Kalau mandi x basah, nanti cakap aku bohong plak.. Masa pengalaman aku dulu, dalam 2, 3 hari x mandi dan x makan.. kalau Bangun pun lemah, just nak amek air semayang, trus gie solat then after that, continue sleep.. Aku rasakan hidup ni useless.. dan maklumlah asrama, makan ader tyme2 dier, kalau terlepas tyme makan, means dah xley repeat lah makann tuh.. so bila dah terlepas, x larat nk bangun, aku terus tido.. sambung tido.. Cuma Sumtimes aku akan berjogging, waktu yang sesuai, waktu pagi.. sebabnya waktu itu sangat tenang.. Abes jogging jer, aku akan baring atas padang, merenung awan pagi yang kadangkala berkabus.. Sejuk dan mendamaikan.. Sangat tenang walaupun aku tahu ianya hanya sebentar..,Sedangkan dalam hati masih lagi bergelora dan masih lagi merasakan satu kesakitan... Dan kalau boleh, aku x ingin melihat sesiapa pun di dunia ini menderita seperti aku..

dan sememangnya, cinta itu memerlukan ketabahan dan ujian.. love is really hurt and pain.. Hanya mereka yang pernah mengenal kesengsaraan dalam cinta tahu apa itu erti cinta sebenar..


21 comments:

  1. ermmm...pembetulan skit epong

    ko just tulis "Love Hurt" je dh ckup..perkataan "Is" nmpk mcm pelik skit la kalo ko ltk gak..2 je

    tq

    ReplyDelete
  2. love is..... wateva la.. no idea la becoz love doesn't make me hurt.. hahaha

    ReplyDelete
  3. haha.. xkena lagi..
    nnt aku hasut mira tinggalkan ko..
    hahaha..

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. sbnrnye ejaan btl 'love hurts'..huhuhu.. tp x kesah r pong.. janji org phm.. jgn ko tulis tamil sudah...

    ReplyDelete
  6. Assalammualaikum...

    Tertarik pada kisah anak murid,bunga dan cikgu nya, di sini ada bbrp ptanyaan...

    1. mcm mane kalau anak murid 2, mmegang bunga baru pd sblh tgn, dan mmegang bunga lama pada tgn yg lain,mmbuat penelitian yg mdalam, dan kmdian mmbuat kptsn.Adakah anak murid itu akan myesal bila dia tba d B?

    2. mcm mane kalo bunga yg baru tu,adalah bunga lama yg die jumpa pada awal2 pjalanan die dr A,yg die xmmetiknya, die pergi ke bunga lain.Yang kemudian die rs die bjumpa kmbali dgn bunga yg org lain igt baru,tp pd die,bunga lama yg die tgglkan dl..dan kali ini die mmetiknya,ats penelitian yg mdalam.adkh die turut akan mnyesal?

    Yang ikhlas,
    -a special one-
    (^_^)

    ReplyDelete
  7. its how u recover urself..kenangan adalah sesuatu yg indah..tp x selamanya mampu idup dalam kenangan 2...we hve to step foward..

    ReplyDelete
  8. mie
    agreed jer.. teh ais satu

    topeq
    aku tulis tamil, korang paham ker?

    Special one (my frens, i know. haha)
    soalan 1: maap cter ini, anak murid dikehendaki mengambil satu saja bunga dari titik A ke titik B.. So xder dalam pilihan di tgn kanan or kiri..

    soalan 2:kalau itu jawapannya.. ikutlah kata hati.. kalau bunga yg lama dikenali itu mampu memberi gembira dan bahagia, teruskanlah.. Mungkin itu tkdirnya..

    Misz Yasmean
    yup kenangan adalah yang terindah.. tapi kenangan juga menyakitkan..
    Kalau kita tak mampu dapat apa di dalam realiti, cukup sekadar hidup di dalam mimpi..

    ReplyDelete
  9. hidup dalam mimpi memang indah..sgt2..
    tp saya lebih suka menghadapi realiti..kerana apa yang terjadi ada hikmahnya(^_^)

    ReplyDelete
  10. love hurt??hm..kalo kte bg pd yg lebey m'hargai ianya akn jd lebey b'mkna..wat pe nk bg pd yg xsudi kalo ianya mnyakitkn..huhu..oh ye..pngalaman akn m'buat seseowg e2 lebey kuat n tabah dlm m'harungi cabaran idup..so,chill bro..lalala =]]

    ReplyDelete
  11. aza
    yup rite.. kena bagi pada yg menghargai.. tapi biasalah manusia..
    yang menyakitkan itu yang makin dicari..
    Nway rite now.. dah lama chill.. haha..

    ReplyDelete
  12. HUH??terkejut aku....ape cite ni :)

    ReplyDelete
  13. wah...tak sangka laki pon jiwang gakk..hehe..well, single is simple, couple is trouble..ahaha

    ReplyDelete
  14. betul epong..cinta ini membunuhku

    ReplyDelete
  15. huhu
    janganlah sampai membunuh..
    ader prob pe lak nih..

    ReplyDelete
  16. lambat lak aku nk merespon psl entry ni. aku stuju ngan topeq. kalo tak silap aku, love hurtS. tapi, it is just a title kan?

    back to the entry.. hrm, ye kot kadang2 love tu menyakitkan!. hmm.. hmm

    ReplyDelete
  17. haha.. yela2 nanti aku ubah..

    sakit itu nikmat..
    bahagia itu nikmat..

    cinta ada kedua2 nikmat ini dan aku pernah merasai kedua-duanya..

    ReplyDelete
  18. nard elainy
    hahaha... jiwang ker... ini luahan pengalaman jerkk.. huhu..

    ReplyDelete