Thursday 16 April 2009

Aku Pemberi Rasuah!!


kali ini title dalam bahasa melayu.. sebabnya aku tak tau nak translate..

ya, hari semalam aku dah memberi rasuah kepada seseorang.. aduhh jatuhlah kredibiliti aku sebagai seorang mahasiswa intelektual yang tinggi.. haha.. poyos..

Semalam aku baru balek dari JB menuju ke UKM.. al maklumalah, darah jiwa muda remaja... Speedometer kerap kali menujukkan angka 160/170 kmh.. jalan highway lak tuh kan.. lagi lah berlagak macam pemandu speed racer... tapi betol, aku xsedar speed sampai 170 kmh..

Maka dalam perjalanan selepas sempadan Melaka-N.Sembilan, aku ditahan polis trafik.. shit.. aduh.. First time kena tahan.. agak mengelabah gak.. hahaha.. Than ikuti perbualan aku.. :

Pak Polis: Encik tau apa kesalahan, memandu laju melebihi had, 146 kmh..

Aku: Mintak maap bang, kereta ni sedap di bawak, tak tau tertekan minyak kuat sangat, lagipun saya kejar masa ni, nak antar asigment jam 4.. saya student UKM..

Pak Polis: Sebelum saya saman awak, saya nak tanya, awak mampu x bayar saman ni.. Rm 300..

Aku: Saya ni student bang, mana ada duit.. RM 300 lak tuh.. Yuran UKM saya RM1000 tak bayar lagi..

Pak Polis: Kalau macam tuh, awak x ada cara lain..?

Aku: Cara lain? (blurr) owhh amaran.. bley kan amaran bang...

Pak Polis: Xda amaran2.. Bos saya ada kart depan tuh.. saman tetap saman.. nak saman atau cara lain?

Aku: ada cara lain ker selain saman? (bogel??, kena tangkap??, kete kena tarik?? )

Pak Polis: Awak nak saman ke cara lain? jangan buang masa saya.. banyak keter lain, saya ni tak mintak.. Jangan cakap saya mintak..

Aku: owhh (b_bi polis ni mintak duit aku)

Aku terharu bila bukak dompet, dalamnya sekeping not RM 50... siyallllllll.... Nak x nak, aku terpaksa bagi duit itu... Maka dengan sah, aku tergolong dalam golongan pemberi rasuah!!!! shilanat nya polis... mentang-mentang aku student, kau pau aku..

Perut dah buncit.. aku ni pon ngok gak, tak tgk no polis itu.. ceh.. kalau aku kaya, aku bayar saman... polis ni pon bongok gak kot.. dia tak tau ker skang zman siber.. mesti ader ramai blogger.. haha.. mana tau ader blogger sgapore kena tahan ker, abesla..

teruk betol polis zman skang..baru seorang.. yang lain?

Moralnya jgnlah bawak laju.. ingat orang tersayang..




16 comments:

  1. ish3, ape nak jadi ah ng polis skrg ni..

    tp on the +ve side, klu beriye2 nak tegakkan kebenaran kne 300 plak kan, haha..

    ReplyDelete
  2. hahaa tau tkpe.. tulah kalo kaya bagi jer rm300 dari merasuahh..

    ReplyDelete
  3. huh. teruk btul polis skang. no wonder ah boncit.


    ko pun satu epong.. da tau nk kna anta esemen, balik la awal2. hahaha..

    ReplyDelete
  4. aku kelentong jerk polis tuh.. x anta pon.. kuang kuang uang...

    ReplyDelete
  5. aish..entry nie k asgmnt yg nk dianta?menyempat kamu update ek...

    welcome to realiti..its a fact..hahaahha..polis malas nk tulis kot..pas 2 penjimatan hebat rm300-rm50=rm250...hahhahhaaha..lenkali mik no lencana..t ley jd rakyat yg menyumbg pada negara walopn hakikatnya dh terbagi rasuah..hahaha

    ReplyDelete
  6. epong2..aper la kau T_T
    aku br last isnin kene..

    siap dier tnyer.."lebih had laju,nk ckp aper lg"

    aku ckp"nk ckp aper, da takdir..saman2 r"

    pastu dier bengang..dier ckp saman 300..nnt smpi surat kat rumah..haha

    pdn muker dier T_T

    law2 tetap law

    ReplyDelete
  7. musz
    haha.. agak sengal lah..

    yasmin
    diskaun lah tuh konon-kononya.. haha..

    lala
    erkk.. banyak duit ko.. haaaa, bayarkan saman aku sekali nnti tau.. hahaha...

    ReplyDelete
  8. epong laen kali pecut 300 km seminit~
    ader x????

    ReplyDelete
  9. pecut 300kmh seminit.. ada jerkk..
    tapi malaikat maut yang tolong drive kan lah... semua org merasa.. huhu

    ReplyDelete
  10. aku wonder la.. pe die cakp kat bos/ketua die tu kalo bos die tu tya dah bg saman ke blom? ntah2 kungsi 2org..
    haha

    ReplyDelete
  11. eleh.. sebenarnya boleh jerk amaran kot.. RM 50 tuh, bayaran amaran lah tuh..

    ReplyDelete
  12. dapat tgk muka org blur kna tahan..hahahha...
    polis tu pon satu hal..cakap blapik sangat....mcm ar epong tu paham..heeeeee

    ReplyDelete
  13. ntahya..
    kan senang ckap..
    "cepat hulur duit rasuah kalo mau selamat"

    ReplyDelete
  14. hoh.. nak wat gak aa camtuh.. muahaha

    ReplyDelete