Friday 3 April 2009

OMG

Korang pernah mengalami panggilan telefon or naseb yang mencemaskan..? ya! aku pernah.. setahun yang lepas.. Berkisar adek perempuan aku.. Maklumlah gadis remaja zaman skang.. Kalau x lari ngn Mamat Indonesia, majuk lari keluar rumah ntah mana-mana pergi..

Kisah cemas aku setahun yang lepas.. Panggilan dari adek lelaki aku..

Adek: Epong kart ner?

Aku: ader kart UKM ni, knp?

Adek: Epong ader masalah besar.. Kecian kart Ibu ngn Ayah..

Aku: Kenapa ngan Ibu ngn Ayah?

Adek: Diorang keluar nih, cari Bakyah.. Dah 3 Malam Bakyah xbalek rumah, Ibu dah tepon semua member dia, xder.. Tak tau Bakyah kemana skang.. Ibu dah wat report polis.. Ibu susah hati nih.. Nanges jerk..

Aku: 3 hari hilang, kenapa baru bagitau skang!!.. Kenapa bakyah lari dari rumah?

Adek: Tak tau.. Ibu cakap Dia merajuk sebab Ibu ada marah bakyah.. Bakyah kurang ajar, dia melawan, dia marah2 ibu balek.. Pastu Ibu tampar Bakyah sampai Bakyah nanges, esok terus bakyah lari.. lepas sekolah dia terus x balek2.. Ayah tunggu kart sekolah dia tkder..

Aku: Dah tepon semua member dier ker? macam mana lah bley lari bakyah nih.. Apa yang dia buat sampai Ibu marah?

Adek: tak tau, adek tkder masa tuh.. Ibu cakap dia nak keluar ngn memember dier, Ibu x kasik.. Cmmana nih epong..

Aku: Nak buat cmner, cari jelah.. Nak suh Epong balek umah x?

Adek: xper, Xyah balek.. Ibu cakap xyah balek..

Epong: Knp Ibu x bagi balek?

Adek: Sebab.. Adek nak cakap kart epong ; April fools

Epong: Asam Boy &^*%&%$&^$^%#

Aku ditipu aderk sendiri setahun yang lepas.. Nway Aku nk balek JB petang nih.. tapi terlawat blog Mr.Shahrin dan teringin juga menceritakan pengalaman aku.. Hampehh.. K, jumpa lagi Isnin depan!!

2 comments:

  1. dah agak dah at first it was aprilfool joking.tp kalau jadi betul,mahu terbalik dunia ni...nauzubillah mintak dijauhkan

    ReplyDelete
  2. haha.. berderau gak darah mendengar..
    hampeh si faezz nih..

    ReplyDelete