im Gay



im Gay opsss.. tidak mungkin sama sekali.. Jika dilarang dalam Islam, maka larangan itu jelas.. waimah sekali pon mereka-mereka yang songsang ini manusia, ada hak dan kebebasan.. tapi ia tetap di larang dari hukum agama..

aku terbukak you tube, filem pendek 'comolot'.. boleh lihat seperti mana di atas.. sangat mengelikan tetapi tidaklah mengejutkan sangat filem ini.. yang memang ternyata filem ini ke arah kebaratan..

Tapi yang mengejutkan comment-comment yang diberi.. sangat tidak sopan dan terlebih ajar.. Memang kita Islam dan berhak menegur, tetapi tidak perlu kata-kata makian yang melambangkan kita bukan islam yang sempurna.. tetapi juga, sangat kurang ajar, yang menegakkan benang yang basah.. dan menghalalkan atau menidakkan hukum Islam ini..

lihat contoh-contoh comment.. nak detail layari 'you tube' sendiri.. Maaflah jika contoh comment ini diluar batasan bahasa... dan sedikit lucah... aku just copy and paste..

1 - [ well, so far this case is not becoming too serious. takde apa-apa pun?? korang juz cakap jer takde usaha apa-apa pun tak beguna jgak..rakyat MALAYSIA NI TERLALU CLOSE-MINDED LAHH.. ]

2 - [kita ni kna open skit kt malaysia mcm2 ragam manusia, gay pun makhluk tuhan gak......hidup ni kna lh variety skit baru lh gempaq skit ]

3 - [ bleh blah lh froet dn jessa..ada telo ke tara ke!.that my bussines.sye hnya tumpang banga ada flem melayu yng buat kelainan dala filem tempatan..kalo orang mcm korang ni jadi pemimpin takde la menara kembar,jmbtn ppinang,Al brujal plam island..otak fanatisam..tak ke mane ooi!.dngn korang orang lain semua tak betoi!..tak payah nipu diri dngn bercermin kn kopiah dn serban..Allah Swt.tau ape dalam hati kite..kisah nabi lut tu bukn hnya soal homo dn hetro.tapi orang kepo mcm korang ni gak slh satu ]

4 - [ Lantak la gay ke apa ke . habis main puki zina tu tak dosa ke? Kalau tak silap hukum sula sampai mampus. Gay nabi tak mengaku umat jer tak la suruh bunuh. so still boleh tabat la. zina ? ]

5 - [ nk brkhutbah p ler kt dewan org ramai ke...nape plak kt cni?ko x tahu nikmat menghisap kotel lelaki lebih baik dr menjilak 'burit' pompuan berdosa....ko ni kolot lg that y ler x tahu nikmat 'batang' ygkeras ketika mengulum nya kepuasan yg sukar di luahkn dgn kata..... ]


sapa kata kes ini belum lagi parah... sapa kata rakyat Malaysia close mind.. tapi biar berpada.. lupakan politik.. sama ada BN, Pas atau pun keADILan sekalipun bukannya elok.. hanya tau menggunakan isu ini sebagai politik.. jika ada niat nak banteras atau pun menghapuskan gejala songsang, buat dengan ikhlas.. demi Agama, Bangsa dan Negara...

Ada yang kata, menangani mereka mungkin perlukan pendekatan yang memahami bukannya kekerasan.. memang betol.. ada yang betul, ada yang salah.. kalau kita memahami Islam, ambil contoh hukuman murtad.. sepatutnya pancung.. maafkan dan betulkan jika salah.. tetapi sebelum hukuman itu dijalankan.. kita harus meperbetulkan dan memberi dakwah supaya si dia kembali ke pangkal jalan..

contoh lain isteri yang nusyuz.. mula dari yang ringan, asingkan tempat tidur, pukul dengan cara yang dibenarkan, kemudian baru lafaz talak.. Dalam Islam ada diberi pendekatan secara berhemah.. step by step..

dah yang ini, isu homo, dah lemah lembut pon masih sama tetap songsang, haruskah berlembut lagi? gigit jerk anu diorang.. bukan aku? bagi beruang gigit.. isu ini harus di ambil penekanan.. bukan asyik isu pilihanraya kecil x abes2... dah tau nk sambung belajar xyah jadi wakil rakyat.. opsss terkeluar tajuk..

continue balik.. isu ini sangat xboleh di diamkan.. sebelum mereka-meraka ini memintak hak kebebasan, diwujudkan NGO khas untuk mereka, perlindungan dan sebagainya.. atau mariage sesama gender dibenarkan di Malaysia.. so anda semua mahu jika one day, jika perkara ini tidak dibendung, tertempias ke anak-anak kita..

Jadi kita sebagai masyarakat Islam yang menjadikan Al-Quran dan Nabi Muhammad S.A.W sebagai panduan wajib membanteras gejala songsang ini.. ayuh demi masa depan Agama kita, dan Bangsa...

sekadar pendapat.. benda mungkar harus dibenci.. biarpun dalam hati yang selemah-lemah iman..


..

8 comments:

  1. ingat epong yang gay tadi..
    ngeh3x...
    haru2x....

    ReplyDelete
  2. haha.. biar kontroversi sket title..

    minta dijauhkan cik lina oii

    ReplyDelete
  3. gay sekarang dh mula tuntut hak kesamarataan...huhu..
    apalah lelaki nie

    dh ah ckit..jd gay plak..hampeh

    ReplyDelete
  4. baguslah, kurang sket persaingan di antara lelaki tulen dlm merebut wanita.. :)

    ReplyDelete
  5. punah..
    membanding2kan bende yg dah btul2 salah dgn bende yang salah jugak..
    satu pendekatan untuk menghalalkan yang haram..
    masyarakat kite ni ek?


    punah..

    ReplyDelete
  6. yup betul..
    bandingkan zina ngan homo..
    dah sah2 dua -dua haram..

    inilah masyarakat kiter, zaman moden sekarang..
    kisah nabi-Nabi terdahulu mungkin hanya dianggap bahan hiburan tanpa pengajaran oleh mereka..

    naluri-naluri gak, yang salah tetap salah..

    ReplyDelete
  7. mkin kurang la pilihan laki utk daku nk wat husband kalo semua dh jd gay..

    makin moden mkin hancus..
    haish!!

    ReplyDelete