I wish my life is perfect

kadangkala dalam hidup, kita mahukan semuanya sempurna.. macam dalam lirik lagu, semuanya besar, kereta besar, rumah besar, perutpun mau besar..

Kadangkala dalam hidup, kita mahukan sesuatu yang kita tidak pernah ada.. kita mahukan hp yang canggih.. kita mahukan kereta yang canggih.. dan semacam yang canggih..

kadangkala dalam hidup ini juga kita mahukan perubahan dalam kehidupan yang sempurna.. kita mahukan perjalanan hidup kita senang, seperti putera dan puteri dalam kayangan.. Teman-teman yang senantiasa memberi sokongan dan setia termasuk kekasih hati yang begitu memahami..

Tapi apakah kita lupa, untuk kita bersyukur dengan apa yang ada.. mungkin apa yang diberi adalah yang terbaik.. adalah yang sempurna untuk kita tanpa kita menyedarinya..

kita juga lupa.. di setiap kelemahan, akan ada timbal balik dengan kesenangan.. dan kita juga sering lupa, di setiap kesenangan akan ada kesusahan dan kelemahan..

aku juga begitu.. ada kelemahan dan ada kekuatan sendiri.. mungkin kerana stress dengan exam.. membuatkan aku terasa diri ini seperti insan yang sangat lemah dan sangat tidak berdaya..

alangkah bagusnya aku ada apa yang aku mahukan.. alangkah baiknya aku dapat apa yang aku impikan.. alangkah indahnya jika aku ada teman yang dapat aku luahkan segala-galanya.. alangkah indahnya jika aku dapat melepaskan apa yang terbuku di hati.. alangkah leganya jika segala isi hati ini dibebaskan kepada si pendengar..

tapi aku lupa.. dia yang Maha Mendengar, dia yang Maha Memahami.. dia yang Maha Tahu segala isi langit dan bumi.. membuatkan aku sebak seketika.. betapa hinanya aku ini di hadapan Tuhanku sendiri..

Aku keseorangan ketika ini

biarpun tiada siapa yang sudi menemani aku, aku tahu Tuhan sentiasa di dalam hati...



2 comments: