Monday 8 March 2010

wondering



its already 8 march 2010.. another few weeks, big sigh..... sigh....


baru balik dari umah cousin.. 2 pengantin.. nikah sama... my cousin yang sangat rapat.. both of them... so saya ni yang tiada akak tiada abang sangat terasa.. apatah lagi mereka ni memang akak-akak saya... gambar update kemudian ya.. And doa saya agar kamu-kamu bahagia sehingga ke akhir hayat, susah dan senang... ribut dan badai... 


dalam masa yg sama, saya berkenalan dengan seorang pakcik ini.. betapa ianya menyedarkan saya tentang kehidupan ini... ya saya tahu, saya dibesarkan dalam kehidupan yang senang (baca: bukan mewah), susah hendak merasa susah... apa yang diminta, akan dapat (baca: tak semua)... jadi bila dengar tetang kehidupan pakcik ini, saya merasa sedih.. merasa saya ini terlalu kurang bersyukur dengan apa yang ada... 


Pakcik ini menceritakan bahawa betapa susah dia hendak membelikan laptop kepada anaknya yang belajar jauh di utara... Dan syukur anaknya memahami bahawa kehidupan keluarganya bukan sesenang yang diminta... mempunyai anak yang memahami kehidupan keluarga adalah satu anugerah Tuhan.. 


Saya lengkap dengan kereta untuk memudahkan perjalanan ke sana sini.... Lengkap dengan pakaian yang sempurna bagai... Lengkap dengan handphone... menjadikan saya begitu boros (baca: sangat boros).. bagaimana nak mengubah sikap ini? hai.. Big sigh sekali lagi...


Semoga kehidupan pakcik dan saya akan menjadi bertambah baik... kata  orang duit bukan segala-galanya.. Tapi dunia sekarang segala-galanya memerlukan duit... Duit tidak dapat membina kebahagiaan.. Tapi dunia sekarang, Duit dapat membina jambatan ke arah kebahagiaan...


banyak cerita hendak diceritakan.. Cuma x sampai apa hendak disampaikan.. kata yang tak terluah.. weeeeee... cuma wondering... apa yang akan berlaku di masa depan saya.... bagaimana kehidupan, siapa isteri, apa kerja, tinggal dimana, berapa orang anak, nakalkah anak-anak.... dan berbagai lagi.. ya itu adalah saya........ suka merenung apa yang terjadi di masa akan datang!!

2 comments:

  1. heee...
    ang kan dh ada anak...
    akmal 2 kan bukti...
    hahahaha

    ReplyDelete
  2. mengong...

    nnt ko dapat anak macamtuh padan muka.. hahahaha

    ReplyDelete