Friday 15 October 2010

what a bad day today.!

Pernah tak korang mencari-cari spek hingga sepuluh minit tapi tak jumpa-jumpa.. Atas, kebawah, keatas balik for sure spek korang tak tau dekat mana... nak kata salah letak baru tadi pegang... owh! rupanya spek dah ada kat mata.. demmmm...


then after keluar pejabat pos... mencari-cari kunci kereta di dalam kereta sambil memandu... sebab ingat td letak kat poket... tapi cari kat seat tak jumpa... yang ada hanyalah wallet ngn resit pos laju tadi.. serta surat khabar... kunci kereta xda macamana nak memandu.. then korang sedar yang korang boleh memandu sebab kunci kereta dah melekat pada starter hole kereta... kalau tak macamana kereta nak bergerak.. bangang!!..


this is the most worst of this day... ok.. aku admit aku suka wat kerja last minute.. dan tadi pagi after prepare sehabis baik aku nak pergi anta job application by hand kat jbiotech kat jb ni haaa.. sampai sana.. perut aku siyesly meragam.. so aku yang memang dah terkepit-kepit ni terus cari tandas... then jumpa satu cyber cafe ni cakap nak pinjam tandas... dia pon kata ok..


Aku terus menuju ke tandas.. Bukak lampu, lampu tu takda.. aku tanya dengan mengigil.. Bang, xley bukak lampu ke... dia kata.. lampu tandas kena cut.. wth!... so aku pon berhadas besar dalam keadaan gelap gelita.. diulang... gelap gelita!... macam bangang... nak cari paip pon kena meraba-raba.. naseb teraba benda yang betul.. hahaha.. selekeh!....


Ini pemandangan aku semasa di dalam tandas!


After semua settle.. Aku pon cari di mana sampul job application aku... Rupa-rupanya dah ada dalam baldi takungan air... bangang tak?


Berjam juga aku termenung, tarik nafas, nak settlekan.. naseb ada idea datang.. cari kedai potostat, dan repair semua tuh termasuk beli marker, dan terpaksa beli sampul surat sekali lagi... pas send abes citer.. hahaha...


After balek.. lepak jap layan fb... tertido.. then after balek semayang jumaat baru teringat mimpi masa tido td.. ok.. ngeri!... aku semacam berada di hospital tempat aku praktikal.. nak mintak keje kot.. so ada makcik indon sorang jual ayam goreng crispy.. alaaa... yang macam uncle bob tu, dia sekeping, xda tulang... so aku cakap nak dua, sebab aku tersangat lapo.. Makcik tu tak nak jual.. dia siap gelakkan dan tak percaya aku nak beli ayam tuh...  Ish nak pelempang, makcik tu orang tua... Tolak tarik akhirnya makcik tu jual... And the crispy chicken turns out to be tuala wanita... Oleh sebab dia bungkus ngn brown paper makanya dia jadi sekeping sebiji macam ayam crispy.. Demmmm.... Ayam kegemaran aku tu (T_T)


Moral of the story.. jangan wat keje last minute, jgn makan nasi lemak b4 pegi mana-mana.. jangan beyak sambil bawak job application!


p/s: yakin! bahawa setiap musibah adalah penghapus dosa...

2 comments:

  1. ko ni dari dulu sampai sekarang.. gelabah ko n kelam kabut ko xpernah berubah ek..
    n ko jugak still wat keje last minit.. tetap xberubah..haha
    cayalah pong!!

    ReplyDelete
  2. ko ye je aku gelabah dan kelam kabut kan.. hahaha....

    eleh... last minit pon ko selalu tiru aku gak.. hahahahaha

    ReplyDelete