Friday 13 February 2009

I Hate This Feeling

I hate this feeling soo much.. Perasaan yang membuak-buak membuatkan aku benci dengan apa yang berlaku di sekeliling.

Aku benci dengan manusia yang tiada perasaan..
Aku benci dengan manusia yang ego mementingkan perasaan sendiri..
Aku benci dengan mereka yang mengejar status dan berjawatan..
Aku benci dengan mereka yang bodoh apatah lagi sombong..
Aku benci dengan mereka yang hanya menganggap mereka saja yang bagus dan betul
Aku benci dengan mereka yang berperasaan mereka ini tiada kelemahan

Damn it.. Aku benci aku ada perasaan begitu.
(owhh sekadar melepas geram)

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Cerita sampingan apa yang berlaku semalam:
(tiada kena mengena dengan perasaan hari ini)

Semalam, atas cita-cita dan semangat tinggi, aku bergerak meluncur laju di atas jalan raya.. Destinasi impian pada kali ini adalah kompleks C bangunan kerajaan, Putrajaya.. Kart situ, aku dikhabarkan adalah tempat bersemadi nya JPJ.. Misinya, untuk membuat lesen yang baru menggantikan lesen yang dicuri oleh pencuri.

Perjalanan ke putrajaya tidaklah memakan masa yang lama. dan sebaik saja sampai ke komplek C, aku mencari parking yang bersesuaian.. Round punya round adalah dekat 20 kali baru terjumpa parking.. Huh petanda x elok bisik hati aku.. Selesai saja aku keluar dari kereta, Aku terus menuju ke pengawal keselamatan,

Aku : Bang, tumpang tanya, Pejabat JPJ dimana?
Pengawal : JPJ xder kart sini dik, JPJ kart kompleks D. Tapi kompleks D x dibenarkan meletakkan kereta untuk pelawat, maka dengan berat hati, abang cadangkan adik boleh jalan terus ke kompleks D.

Aku melihat kompleks D yang berdekatan tapi.... Jarak perjalanan nya membuatkan minda aku keletihan sebelum fizikalku merasai nasib yang sama.. Alang-alang dah sampai putrajaya, aku teruskan langkahku demi langkah. Dipendekkan cerita (sebab xkan aku jalan pun nk cerita), aku sampai ke pintu gerbang.. Dengan berpakaian jeans, selipar dan T-shirt biasa, aku berasa jelik dengan diri sendiri. segan dan malu. Sebabnya disitu, semua yang berada di sekitar berpakaian pejabat dan formal.. ohh tidak.. Cepat-cepat aku melangkah ke pejabat JPJ yang terletak dihujung belakang kompleks D..

Sesampainya di pejabat JPJ, mataku tertancap pada akak yang segak dan comel berpakaian Uniform biru tua, sedang duduk menghadap sesuatu di atas meja.. Tertulis di belakang beliau, "JPJ, Kaunter Pertanyaan".. Hatiku berbunga-berbunga bila memikirkan usaha aku dari kompleks C ke kompleks D bakal membuahkan hasil.. Hilang sudah segan aku sebentar tadi, dan aku terus menuju ke akak yang kelihatan comel itu..

Aku: Salam kak, ermm tumpang tanya.. Saya ni hilang lesen minggu lepas, jadi saya nk buat lesen baru, macam mana ya?
Akak chomey: (ketawa kecil), maaf dik, ni bangunan pentadbiran, lesen hilang kena buat kat JPJ negeri. Yang terdekat pun Bandar permaisuri.
Aku: okkkkkkkkkkkkkkkkkk kak..

lemah, lesu, tidak berdaya, gagal, putus asa, dan sedey adalah gejala mereka yang malang.

4 comments: