Cemburu!!


Helloo ebelibedi.... aha.. Gua baru balik dari panjat gunung.. Gunung Berembun nun di terengganung... Kesah gua dan gunung, tunggu next next episode ye...

Gua patutnya rasa heppi beb, tapi secara tiba-tiba (skema) atau suddenly (omputeh) gua rasa kosong... Gua rasa gua kalah, gua rasa hilang sesuatu... Gua rasa loser lah dengan lebih tepatnya.. Gua pon manusia.. Gua juga punya rasa cemburu macam engkorang.. Kalau lu nak tau, gua dah lamaaaaa rasa cemburu pada orang lain.. Gua tgk diorang heppi je.. Tapi gua pendam dalam hati beb.. Sebab gua xnak lukakan hati orang instead gua akan lukakan hati gua sendiri..

Duh! Gua tak sangka, disebalik gua pendam kan apa yang gua rasa, gua dah lama disakiti... Gua rasa macam pedih je telinga, pedih je hati... Orang tanya gua, gua akan bagi jawapan, nasihat, cara yang terbaik, apa yang gua rasa.. Gua bagi tau orang lain apa yang gua nak.. Sebenarnya gua tak dapat pun apa yang gua nak.. Gua tipu diri sendiri... Tapi gua bising-bising, satu dua perkara gua ragu2 jugak, apakah gua terus terang ni sakitkan hati org lain.. Gua tahu, bukan senang nak kan sesuatu dari orang... 

Gua pikir, kalau gua mintak lebih2 pon, gua sedar gua pon takley bagi lebih2.. Gua cuma boleh bagi yg terbaik.. So maybe itu yang terbaik 'mereka' boleh bagi pada gua... Jadi gua terima.. Gua korbankan prinsip dan kemahuan gua, sudah lama ok.. sudah lama... Gua terima apa yang ada.. Gua tetap rasa syukur atas apa yang ada.. Cuma seketika gua rasa, gua sedih x dapat apa yang orang lain dapat...

Apa yang cakapkan kat member2 gua, lelaki ni sanggup berkorban walaupun diri jikalau dia memang sayangkan perempuan tu... Lelaki, lihat pada tindakan yang tersembunyi, bukan harapkan tindakan yang jelas dari mereka? Engkorang paham? Lihat saja pada Ayah kita, kita tak nampak kasih sayangnya.. Tapi kita tak sedar segala tindakan dia demi siapa? demi keluarga dan kita beb.. itu lelaki!!

Gua panjang lagi nak cerita.. Tapi engkorang pon mesti tak paham kan.. Apa saja mamat ni merepek.. hahaha.. Bai, gua yang rasa beb...duh!! sakit hati ni bila dipikirkan balik.. Gua Sedih!!

Gua nak mengucapkan Selamat Hari Jadi pada Ibu Gua.. Hamidah Md Top.. Ibu... Semoga Dipanjang Umur dan Dimurahkan Rezeki... Yang ini saya tidak Cemburu langsung disebab kan ibu adalah yang terbaik pernah saya ada.. Thanks.. MMUAHH MMUAHH...

2 comments:

  1. gua paham beb...
    hehehhee...
    kadang2 xsalah bila kita menjaga hati sendiri...
    jgn biaq luka lama2...nt xsembuh beb..
    hehehhehe

    ReplyDelete
  2. tkpe luka lama2 :)

    nnt masa menentukan segalanya :)

    heee

    ReplyDelete