Monday 13 July 2009

bartender


tahu kemana aku menghilang? hahaha... penat.. aku wat kerja part time sket2... buat tambah2 duit.. ngn tambah2 aksesori kereta aku.. ahahah...

kerja ni menemukan aku dengan seorang bekas bartender.. and then dia cter pengalaman dier menjadi bartender.. menarik.. dengan pengalaman dia membuat juggler dengan botol2 dekat bar tuh.. siap buat performance secara tak rasmi lgi depan aku dan staf2 yang lain.. dari cerita dia, menjadi bartender, duit yang masuk sangat lumayan.. bayangkan tips seminggu mencecah hampir RM700.. belum termasuk gaji yang ditawarkan oleh kelab-kelab.. dan juga pendapatan dari show yang dibuat. Manjadi Bartender, tidak perlu kisah tentang perempuan.. tidak perlu khuatir nak mengejar perempuan kerana perempuan yang mengejar bartender-bartender tersebuat.. wowww...

selepas ternganga mulut aku dengar cerita dia, aku cakap yang aku ingin menjadi bartender... dia marah aku kerana menjadi bartender sudah semestinya bermain dan bergelumang dengan alcoholic.. Abang ni pon nampaknya dah berubah.. dia pernah menolak tawaran lumayan dan inginkan kerja yang lebih mendapat keberkatan..


Aku sememangnya ada teringin menjadi bartender.. tapi bukanlah bergelumang dengan alcoholic.. tapi aku nak main dengan cappucino, caffe late, hazelnut drink, mocha dll.. sebab aku cofee lover.. lagi satu kalau kita buat cappucino dan white coffe, kita boleh lukis something atas air tuh macam bentuk love, wajah seseorang dsb.. menarik dan romantik.. kerja dengan pakai ves, dan bow tie.. kalau betul campuran dan gaya pembuatannya, coffee tuh terbit aroma yang wangi, rasa yang sungguh mendamaikan..



so ader sesaper nk ajar aku bagaimana membuat dan mengadun coffee menjadi yang terbaik? InsyAllah kalau ada peluang nnt aku akan belajar membuat coffee - coffee yang terbaik antara yang terbaik..



3 comments:

  1. hahahaaa...poyo la epong...
    tp xper...chaiyok2x...

    ReplyDelete
  2. Aku suke pix bartender tu, comeyyy(^^)

    ReplyDelete
  3. musz
    btol duh aku teringin..

    hanakimi
    haha... aku lg chomey kot.. hahaha

    ReplyDelete