Sunday 26 July 2009

The Colors of Life

Warna-warni kehidupan

Perjalanan kehidupan penuh warna dan ragam manusia di sekeliling... seronok kalau diperhati, dan di teliti... di ambil iktibar dan dijadikan corak untuk kehidupan sendiri.. kadang kala manusia ni penuh dengan tidup daya untuk melepaskan diri sendiri dari masalah.. terkadang aku juga tidak terkecuali terperangkap dalam lembah kehidupan yang menyesakkan bagi seorang manusia.. Biar berbatu perjalanan kita merentasi umur yang semakin dewasa.. asalkan jalan itu tidak tersesat oleh keinginan hati yang tamak dan haloba..

Menarik melihat berbagai ragam manusia di sekeliling sehingga aku sendiri tercarik hati dan kelesuan minda menjadi diri ini semakin tidak keruan.. semoga berjumpa pintu cahaya yang menenangkan setiap jasad kembali mengenal pencipta..

Ikan Salah Harga

Pernah dgr ikan ini? ikan salah harga.. hahaha.. ceritanya bermula begini, aku menghantar k.jnap dan k.siti ke tempat kerja.. sebelum tuh singgah jap ke satu restoran, nk makan tengahari.. ternampak ikan kerapu besar (masak 3 rasa kot, sebab aku yakin bukan masak sweet sour).. dan siap ada tulis rm17... hurmm agak murah kalo nak diikutkan saiz dia tuh.. kami pon bersetuju nk amek hidangan ikan kerapu tuh... tetiba datang server dia cakap ada kesalahan... Ikan tuh berharga RM39 sebenarnya.. umang aihhh... tapi disebabkan dia salah ckp, bos dia bagi diskaun.. Jadi ikan tuh kini berharga RM25.. disebabkan server bengong tuh berckp kuat sehingga semua pelanggan di restoran tuh dgr dan pandang macam kami xder duit jerk, jadi aku pon bersetuju jer... Jadilah ikan tuh, ikan salah harga masak 3 rasa..



Guitar

aku dah agak lama jugak beli gitar.. memang dah lama sangat ada niat nak belajar... Jadi ada kesempatan aku beli gitar jenama santa cruz.. jenama seyh.. bukan kapok2 kat pasar malam tuh.. tapi yang murahnya lah... hahaha... dah expert nnt aku beli gitar elektrik terus.. Tapi kekangan waktu dan masa membuatkan aku xdapat pegang langsung gitar tuh.. aduh... dan susah nak belajar dari buku.. hurmm aku nak belajar chord rock.. ader sesapa nak ajar aku x?

p/s: still xdapat tgk harry potter (T_T)



3 comments: