Tuesday 14 June 2011

Sakit

Aku ada fantasi yang liar. Dari dulu sampai sekarang aku masih berfantasi kan yang bukan-bukan. It’s not fantasy about Maria Ozawa. Nope. Tidak sama sekali. Tapi aku selalu berfantasi kan riwayat hidup aku akan selalu berakhir dengan tragik. Sometimes bila tengah drive, aku akan selalu terbayang macam mana kalau accident, dan apa akan jadi pada orang-orang sekeliling aku. Sila jangan tiru imaginasi liar ni sebab ia nya mengundang bahaya. LOL.


Dan salah satu fantasi yang selalu bermain di dalam kepala otak ni bagaimana kalau aku ada satu penyakit kritikal, macam brain cancer. Sebab aku selalu terbayang kalau ada penyakit kritikal macam tu, berapa ramai orang akan datang melawat aku. Dan starting cerita bila aku mula di diagnose, kemudian mula mengasingkan diri, menyimpan rahsia penyakit aku sampai lah bila orang tahu aku dah tahap yang sangat kritikal. Its more macam drama. Kadang-kadang rasa bangang juga macam mana aku boleh membayangkan something yang memang tak patut untuk dibayangkan. Tapi itulah aku. Bila rasa stress dan down, that is what I think. 


Tak semua orang bernasib baik macam kita dan tak semua orang yang diberi pilihan oleh Allah untuk menghadapi ujian berat. Sepatutnya kita bersyukur dan bukan meminta sesuatu yang buruk.


Jadi di kesempatan ini, marilah kita sama-sama berdoa atas sahabat Elyza Bt Bidi yang menjalani pembedahan jantung pada hari ini. Semoga dia cepat sembuh dan sama-sama menikmati kehidupan seperti biasa. Don’t give up dan semoga dapat menghadapi ujian Allah dengan redha. Nanti boleh kita boleh main bowling sama-sama.


Semoga Allah mempermudah kan urusannya. Aminn.



No comments:

Post a Comment