Saturday 21 February 2009

Sleep Disorder And Happy Yippie Burfday

4 am rite now but still cant sleep walaupon dah sangat ngantok.. owhh nampaknya dunia ku memang dah terbalik.. bapak aku selalu marah... siang tido malam berjaga.. for sure kena membebel.. but nothing i can do malam2 nih.. kalau siang bley lepak2 mkn cendol.. kalau malam2 nak mkn maggi pon malas nak masak air.. so disebabkan tak tau nk watper terpaksalah aku post sekali lagi untuk my blog even dah post today dalam kul 10 td.. its ok kot, 2 post in a day.. haha..

Before i forget, today 22 february 09 is my mums burfday.. HAPPY BURFDAY IBU.. thanks 4 caring me, jaga, didik, asuh dan dsb selama 22 years.. Thanks A Lot.. Thanks and Thanks and Thanks....

Malam-malam sebegini kadang-kadang memori kita akan mengimbas peristiwa lalu termasuk peristiwa yang mampu membuat kan kita menangis.. and its really hurt.. dan ader juga kenangan-kenangan kita yang membuatkan kita tersenyum bila memikirkan impian kita selama ini, minat kita dan perlakuan kita... Dan aku? ketika menanti detik untuk terlena, aku terpikir kan sesuatu... adakah impian aku selama ini tercapai..? dan aku terpaksa akur yang kehendak aku selama ini hanyalah mampu dicapai hanya jika aku bermimpi.. aku memang minat dalam bidang penulisan.. sometimes aku minat menulis cerpen, sometimes aku minat menulis puisi, sesetengah keadaaan, mendorong aku menulis lagu.. hahaha,, apakah aku mempunyai bakat? Sebahagian dari impian aku ketika dulu, bermain gitar... Niat aku untuk Bermain adalah demi seseorang.. dan memasang impian untuk mencipta lagu bersama iringan gitar.. lagu yang dicipta juga adalah untuk seseorang.. dan sehingga kini, aku terus memasang impian bermain gitar.. bermimpi mendendangkan lagu ciptaan ku..

aku juga mempunyai minat yang sedikit terpesong dari pada kebanyakan guys out there.. aku cenderung meminati novel sci fic, dan novel yang berunsurkan fantasy.. kenapa? kerana pengakhiran dari kedua-dua genre ini membuatkan aku terasa diriku memainkan peranan utama dalam novel-novel tersebut.. aku bahagia.. aku gembira.. kerana aku tak dapat apa yang aku gambarkan dalam novel itu menjadi satu kehidupan yang realiti di depan mata aku.. aku takut.. aku takut aku kehilangan watak-watak dalam permainan realiti aku.. aku inginkan kehidupan aku sentiasa dibayangi satu kehidupan fantasi.. tapi betapa aku berusaha, hakikat still hakikat.. kenyataan masih lagi merupakan satu kenyataan.. realiti akan tetap realiti yang datang bersamanya cabaran dan unsur-unsur yang menguji kekuatan seseorang yang bergelar insan.

Mungkin, kadangkala kita harus meluahkan apa yang terbuku dalam hati.. walaupun sesetengahnya pahit untuk ditelan oleh kita atau insan terdekat yang disayangi..


10 comments:

  1. abg aku selalu bebel pd aku. dia kata 'x semua org ada bakat. x semua org yg ada bakat sedar mereka ada bakat. ada org yg perlu blajar banyak2 untuk dpt bakat. tp then ada yg ada bakat semulajadi yg dia x carik..!!'

    then dia bebel lagi (yg aku sangat2 x tahan dengar yg kedian aku nak bagitau engkau)'ko sedar ko ada bakat. bakat yg org laen x ada. bakat yg semulajadi yg org laen nak sangat. So ko nak teroskan bakat ko or biarkan ia terpadam?'

    ReplyDelete
  2. hoho
    thanks AJ sampaikan nasihat abang ko..
    tapi the probs yang aku yang aku x sure..
    adakah aku mempunyai bakat utk diteroskan..
    atau aku xder bakat tp buat2 ader?

    ReplyDelete
  3. aku rasekn bakat ko bkn maen gitar la.. aku tgk gitar tsadai je.. hahaha..

    ReplyDelete
  4. bak kater AJ ader bkt yg kena belajar.. haha..
    alahh ko bukn selalu pon dtg bilik aku..
    tkkan lah ko dtg aku kena men, asal ko dtg jer aku kena men..
    sajer jer men sorok2 haha..

    ReplyDelete
  5. The articlе has verifiеd useful tο myself.
    It’ѕ very informative and you rеally are obѵiouѕly геаlly well-informeԁ in thіs aгеa.
    You hаvе poppеd my personal faсе for you to varyіng thoughts abοut this kind оf topic
    with inteгesting and sound articles.
    Here is my weblog Xanax

    ReplyDelete
  6. Your own poѕt features verifiеd useful to us.
    It’s extremely еducational and you're clearly very well-informed in this field. You have opened up my own eyes to different opinion of this topic with intriquing, notable and solid content material.
    Here is my web-site phentermine

    ReplyDelete
  7. Your curгent агticlе pгovides prοven useful tο uѕ.

    It’s quіte helpful and уou're clearly quite educated in this field. You possess popped my own face to be able to varying views on this subject matter together with intriquing, notable and solid articles.
    Review my page - Buy Meridia

    ReplyDelete
  8. Your current write-up ρrovides veгified useful to
    me ρеrsonally. It’s quіte eԁuсаtional
    and you rеallу are clearly rеallу еduсated of
    this type. You have got exposеd our fасe foг уou to different viеωs on thіs subject using іntriquing, notable
    and solid аrticles.
    My webpage :: klonopin online

    ReplyDelete