come and go!!

Terlalu merata pepatah yang dapat didengari, patah tumbuh hilang berganti.. tapi satunya perkara yang tidak dapat dijelaskan dengan pepatah ini adalah friendship.. walaupun seramai mana kawan itu datang dan pergi, dia tetap tidak akan dapat diganti...

Setiap liku-liku kehidupan seorang manusia bermula dari peringkat ke peringkat yang lain.. dari Tadika, ke sekolah rendah, sekolah menengah, universiti, alam pekerjaan, alam rumah tangga, menjadi ibu bapa, mempunyai cucu dan seterusnya jika dipanjangkan umur.. tetapi, tidak ada sesiapa yang boleh menafikan alam perkahwinan adalah alam yang nikmat, dan tidak ada sesiapa juga yang boleh menafikan alam universiti lah alam yang paling indah..

perjalanan di universiti walaupun mempunyai ruang masa sesingkat 3/4 tahun, namun kenangan duka dan suka, pelbagai aktiviti yang direncana bersama rakan merupakan satu kenangan yang asti tidak dapat dilupakan oleh setiap mahasiswa universiti.. yang pastinya ceritera alam kehidupan universiti akan sampai ke telinga anak-anak dan cucu-cucu kelak..

hari ini aku sekali lagi terasa sesuatu yang bakal berlaku... kenangan yang diberi oleh teman-teman akan menjadi peneman untuk setahun lagi yang mendatang.. saat ini pastinya adalah satu saat perpisahan yang tidak sanggup ditelan oleh setiap mahasiswa.. dan pastinya juga setiap pertemuan titik akhirnya adalah perpisahan..

buat kawan-kawan se-universiti yang telah meninggalkan alam kenangan terindah untuk sem ini, Microb-ians, Kawan se-kolej, kawan se-PERMAJ, terima kasih atas pemberian, penghargaan yang tidak akan pernah aku lupakan.. terima kasih juga atas segalanya.. segala kesilapan yang disengajakan atau tidak disengajakan, anggaplah itu sebagai satu monumen yang akan berdiri teguh untuk dikenang sepanjang zaman.. maafkan juga atas segalanya..

semoga kita berjumpa lagi.. andai kata jasad berpisah dari nyawa terlebih dahulu sebelum kita berjumpa, nntikan di akhirat sana.. halalkan makan dan minum..

lots of love
semuanya indah di sini..



2 comments:

  1. oit...
    pe touch'g2x ni...
    xbest la oi tok d bacer..
    wakakakaa...

    ReplyDelete