Wednesday 13 May 2009

Im home

wahhh.. sungguh lama x menghupdate blog.. mungkin kerana kekangan masa... dalam masa beberapa hari ruangan ini dibiarkan sepi, banyak perkara yang berlaku... sedikit sebanyak menjejaskan emosi... banyak...

pertamanya aku skang berada di rumah... sedikit mengembirakan apabila rumah aku sudah dipasang streamyx.. dan tadi siang, sempat lagi membeli wireless router, dan bermakna rumah aku kini adalah linkungan Wifi.. tapi rumah aku bukan kopitiam yerk.. dan masalahnya.. laptop atau lappy puppy (kawan-kawan aku panggil) aku diserang penyakit hilang keupayaan mengenalpasti wireless atau bahasa omputihnya xboleh nak detect wireless.. tak tahu mana puncanya.. aduh. mungkin format semula adalah langkah penyelesaian terakhir..

dalam beberapa hari.. hati aku menjadi sakit.. sakit mengenangkan apa yang telah orang buat pada kita... sebagaimana kita buat pada mereka-mereka yang terdahulu.. tapi harus ditegaskan disini.. situasi kita berbeza.. apakah pandangan kami ini umpama sampah yang kemudian harinya kamu semua yang akan tagih..

Untuk mereka yang baca, paham dan sedar.. ingat... bukan aku, tapi semua terasa.. bila kita berpersatuan, cubit paha kiri, paha kanan juga yang akan terasa.. aku sedar media maya ini bukannya tempat yang sesuai mengadu nasib.. banyak lagi saluran.. tapi kekadang aku harus bagi kamu semua tahu.. jangan pecahkan apa yang kita semua telah bina... jangan putuskan apa yang semua kita pernah sambungkan.. jangan ceraikan apa yang kita semua pernah cantumkan.. jangan kau nafikan apa yang pernah di ajarkan... perubahan itu perlu.. tapi tradisi tetap tradisi.. jangan kau cuba jadikan Malaysia ini satu negara republik!!!!

enough bout that.. perjalanan harus ditempuhi.. begitu juga emosi.. harus kita batasi... hari-hari aku di UKM jauh lagi untuk mencapai penamat.. berbeza dengan rakan-rakan.. ya!.. mungkin bukan rezeki aku.. tapi.. good Luck untuk semua.. moga mencapai kejayaan dunia dan akhirat..

Hati masih terasa sakit, sunyi, sepi, dan sendiri...








No comments:

Post a Comment