complicate

hidup ini sangat menyukarkan.. sangat meresahkan... sumtimes aper yang berlaku di sekitar menjadikan diri kita ini bagaikan resah, gundah dan pelbagai lagi perasaan..

semenjak balik cuti.. kelihatan blog ini berbaur kebencian, dendam, sedih, muram dan hitam.. kenapa? mungkin salah satunya adalah pengaruh dari aper yang berlaku di sekeliling dan juga pengaruh emosi.. seharian aku di rumah tido, nonton tv, makan.. ini yang menyebabkan sebahagian hidup dan perasaan aku seolah-olah ikut terkurung dengan aktiviti aku yang sangat membuhsankan...

tambah menjadikan perasaan aku bercelaru dan tidak sedap hati bila bercakap pasal PERMAJ.. nothing happen but nothing i know... ditambah juga apa yang berlaku di Kolej Ungku Omar, dan juga bila mengetahui my frens kapel dengan seorang yang aku tidak suka.. nampak pelik sebab apa hak aku untuk masuk campur tentang hubungan orang lain.. tetapi ia tetap menganggu gugat serta merentap perasaan aku..

cuti ini juga melayarkan angin yang tidak senang kepada aku.. mengkhabarkan keseluruhan teman aku berada di Univesiti masing2.. termasuk kawan2 di rumah.. ada yang praktikal.. dan kawan-kawan UKM juga masih berada di UKM.. ini menjadikan aku seorang yang....... sangat seorang, xda aktiviti2 yang menarik.. terasa penjara itu sama sahaja dengan keadaan aku sekarang.. dan everything seems lost contact... adakah semua tidak mahu melayan aku.. ok.. xpe..

hidup sunyi sebegini akan meresahkan lagi keadaan.. bila aku kerap terfikir,
sem depan aku dah x jadi PC lagi.. beshhnya jadi PC..
siapakah rumate aku sem depan?
dapat ke tak asrama ekk sem depan?
agak-agaknya apa tajuk thesis aku, siapa penyelia?
sem depan dah tak ramai member.. aku seorang jerk dalam microbiolgy tahun 4.. aku kan special kes..
hisshhh kenapa kawan aku kapel ngn dier?
mana si fulan bin fulan, fulanah binti fulanah ni pergi?
sapa nk teman aku melakukan aktiviti?

owhh mungkin selama 2 bulan aku akan berterusan sebegini.. atau mungkin situasi ini merubah aku menjadi seorang pasif sem hadapan.. depends bagaimana keadaan ini berterusan..



11 comments:

  1. epong:
    nanti weekend ni 30hb balik kg ye..kita celeb ur bday.akak dah tempah kek n cuppacakes.bawak angah and faiz the whole family.
    as kak linda told me,epong nak dtg rumah melaka kan.. ;)

    ReplyDelete
  2. Caiyok2
    bertahanlah saiful nizam...
    carilah keje supaya x jd pasif..t jd pelik2 je..
    bertahan!!!













































    miss u (^_^)

    ReplyDelete
  3. pong..knp bgtu b'muram durje???
    mari b'pantun b'same2..huhu...
    jgn tnsn2...

    ReplyDelete
  4. yup..life is complicated..but thats what make it great..nice blog epong, keep updating

    ReplyDelete
  5. pong, cuti2 biasak ar camtu..
    aku pon bosan nak mati duk kat umah..
    tp nanti ko dah balik u, ok la balik..
    walaupon aku dah takde, ramai dah takde.. permaj tetap ade, xtreme-c tetap ade..
    yang sentiase anggap ko sbg part of the family..
    u noe it rite? :)

    ReplyDelete
  6. kak aza
    InsyaAllah dalam perancangan... hehe mesti balik, nak cupcakes

    miss
    erkk knp miss u itu jauh sekali di bawah?

    ReplyDelete
  7. irayani
    cet, meh lah pantun tapi mana pantun ko

    ammar
    siyes terharu lak aku, ko kata begitu.. huk huk

    ReplyDelete
  8. Yey.jgn x blik lak.akak da ordered kapkekk n the moistest choc cakes yg haven.c u dis wikenn k!

    ReplyDelete
  9. Happy birthday Epong

    Semoga epong berbahagia dan mendapat kebahagian yang abadi dan suci.

    Kak Long and Abang Li

    ReplyDelete
  10. tenkiu K.long dan A. Li..

    semoga kak long dan abg li sekeluarga pon mendapat kebahagiaan didunia dan akhirat

    InsyaAllah..

    ReplyDelete