Novels

Sebelum aku bukak ceritera mengenai novel2 sepertimana tajuk di atas.. teringin plak aku ni nak memanjangkan cerita KUO di Ambush oleh felo-felo dan pengetua KUO tengah pagi semalam.. ramai gak memember aku kena RM70 sebagai denda..

Yang pertamanya, tidak dinafikan memang salah setinggan tapi kalau ader fikiran yang waras, tidak perlu denda sampai RM70 walaupun termaktub dalam peraturan... Students ni bukannya Anak YB, malah mereka berkongsi bilik, sanggup bersempit semata-mata kerana ingin menjimatkan duit.. Dimana perasaan kemanusiaan seorang manusia? Seorang RM70, kalau sepuluh orang? tak ke mencecah RM700. Buat aper? sedekah ke rumah anak-anak yatim..

Rajin lak datang bilik semata-mata kutip duit.. Meh sini aku nak cerita, bilik aku terkopak pintu selama 2 sem berturut... dalam buku rekod, aku dah buat laporan sebanyak dua kali dalam buku tu, haram jadah nak datang, betulkan pun tidak? apa tuh..? sebab aku x bagi duit kan nak betulkan pintu? Boodoh..

berhenti je la kart situh... x larat aku nk cter panjang tentang kebodohan mereka yang semakin menjadi..

yup.. tentang novel..... aku sedikit kebuhsanan duk di rumah ini.. naseb di rumah, Bapak aku pun x amek RM70 sesenang hati.. aku ni penggemar novel, cuma tidak ada komitmen jerk nak baca menghabiskannya.. seperkara lagi, kebanjiran novel2 jiwang menyebabkan aku tidak berminat nak membacanya..

sekarang nih banyak juga novel yang aku sudah habis baca.. kebanyakan novel import.. Harry Potter sebanyak 7 siries.. Eragorn, Eldest, dan macam2 lagi yang aku sendiri dah x ingat tajuknya... Novel melayu cuma sekerat jerk, tapi adalah lebih 5 buah buku...

Apa yang menjadi genre kegemaran aku ialah novel melayu yang futuristik, jauh melangkau zaman kita kehadapan.. seronok seolah2 kita berada di masa hadapan.. lebih2 lagi karya faisal tehrani... banyak menyentuh aspek budaya melayu dan juga Islam..

untuk mengelakkan kebuhsanan aku, aku sekarang cuba menghabiskan Manikam Kalbu karya Faisal Tehrani.. Novel ini sarat dengan kupasan mengenai pakaian zaman kemodenan sekarang yang dikatakan Islam tetapi tidak Islam, Kafir tetapi tidak Kafir.. Berpakaian tetapi telanjang... Isinya bakal di review akan datang.. Tunggu sehingga aku habis baca..

ohh ya!!.. sesiapa yang menyimpan karya Faisal tehrani labih2 lagi karya yang bergenrekan Sci Fic, boleh lah meminjamkannya kepada aku ya.. :p



6 comments:

  1. betol tu epong~~!!huhuhu...cian kitorg..dala ngah sengkek ni..xtau nak amek duet kat ne nk bayar..2x ganda harga aku g jilid buku tesis..huhu..naseb baek da krg jd 40..huhuu

    ReplyDelete
  2. huhu~..~

    memang nak menghapuskan setinggan.. hohO~

    tapi kekadang tak patut..tak patut..huHU~

    haih..

    ReplyDelete
  3. memang tak patot..

    sangat tak patot..
    jemi boleh tak perkara macam nih bawak kart atasan..

    rampas kad mtrix pelajar..
    bubarkan kelab..

    ReplyDelete
  4. kpd pengetua dan felow2 yg xgne.. korg mmg x brhati perut!! bodoh!!! aku blh trime denda rm20 plg mhl.. x kecian ke kt dak2 yg xde duit?? sbb korg, ade bdk yg xdpt mkn...ko igt kteorg ni dh keje pe?? kalu aku kaya, 1 uo ni dh aku sewa tahu x!!! bodoh!!

    p/s- sori epong, aku xde blog nk luahkn geram..huhu.. sori gak kpd pmbace yg len...

    ReplyDelete
  5. haha title lari noh dowhh...

    xpe.. lepas2, kalau kena buang UO kita sewa luar.. yang penting kena bgtau pengetua, apa yang dia bawak dalam UO dibenci pelajar2... semoga dia letak jawatan dengan hati yg tenang...

    biar dia tau suara akar umbi..
    acehh, mcam plihanraya laks..

    ReplyDelete