Tuesday 14 September 2010

Raya yang Istimewa

Raya tahun ni sungguh istimewa.. Disebabkan beberapa masalah kecil (rujuk entry ini dan ini) maka raya tahun ni boleh dianggap sekadar raya yang sangat berbeza dgn raya-raya sebelum ni..


Kami sekeluarga kalau setiap tahun raya akan bergilir-gilir ke rumah sedara. Kalau 3 tahun lepas umah paklong melaka, 2 tahun lepas umah pakcik kat penang, dan tahun lepas umah busu kat muar.. Dan kebetulan sepatutnya our turn raya di JB ramai2.. Tapi apakan daya.. Kita merancang Tuhan menentukan.. Round raya this year batal dan kami terpaksa beraya dalam tak raya..


Raya pertama tahun ni after semayang raya, terus kemas rumah, angkat barang dan basuh lantai.. Theres no ketupat, lemang or rendang.. Even kuih raya.. Tak ada tradisi salam bersalaman seperti mana kebiasaan di pagi raya afta semayang.. sadis..! 


Right now masih tak dapat berjalan-jalan kemana-mana.. Tetamu adalah datang.. Hidang kuih yang sedara-mara anta sikit cukup. Harap dorang paham situasi..


Semua orang dok tayang baju raya.. Aku tayang gak baju raya yang dua tahun lepas punya.. Hahaha.. nway.. dis pic kat atas ni pon ambil masa Majlis Berbuka Puasa PERMAJ dan di snap masa main bowling.. Muka sedey je kan.. hahaha..


Duk umah selain membuat kerja-kerja rumah, almost every 5 minutes aku akan reloading FB, Utusan Online, Blogspot.. Walaupun aku tau korang memang xda update-update.. Korang memang sibok beraya sakan kan? ahahaha..


xpe.. Dis year memang xda rezeki.. Hope next year kami sekeluarga akan sambut dan bertemu dengan bulan Syawal tahun depan dan disinari dengan cahaya kegembiraan.. InsyaAllah..


p/s: owh kenapa otak aku asyik pikir "boleh ke aku bertemu Ramadhan dan Syawal Tahun depan" : 


-Ajal Maut di tangan Tuhan-




















4 comments:

  1. pong...aku sejak raye pertama...x g memane pon...coz teman nenek aku kt umah...bed-ridden...huhu...aku pun raye kt umah je...kdg2 kuar jugak...kuar depan pagar umah..hihu...masing2 ade cite sendiri kan...nway, salam lebaran =)

    ReplyDelete
  2. tulah..

    ada senior aku terpaksa jaga hasben dia kena operation.. so umah-hospital jew...

    disebalik kesusahan kita mesti ada yg lagi susah

    disebalik kesenangan kita mesti ada yg lagi senang..

    ReplyDelete
  3. selain ajal dan maut, jodoh dan pertemuan pun ditentukn oleh-Nya

    ReplyDelete