Tu Dia

Malam semalam aku kacau memember aku Lan dan Ali lepas sahur dengan puisi-puisi yang terbit dari otak.. Sambil menjerit.. hahaha.. Dan aku terperasan aku rindu nak berpuitis-puitis ni.. Walaupun tak sedap mana tapi aku punya suka lah kan.. hahaha.. Jadi ini yang terbaru.. hahaha.. Konon-kononya macam terbitan Usman Awang lak..




kalau burung terbang tinggi
siapa sangka jatuh kebawah
kalau ikan menari di air
siapa sangka terdampar di darat


kalau kita punya hasrat
jgn simpan dalam dada
kelak derita akan berganda
memenuhi setiap ruang dan rongga


dunia ini sentiasa berputar
pada arah yang sama
cuma kita manusia
punya hidup yang berbeza


kau punya hati yang merah
aku punya cinta membara
kau punya cita padanya
aku punya derita sengsara


kalau alam boleh berkata
sampaikan kasihku padanya
kalau hidup akan berakhir
biar dia tahu besarnya kasih
aku padanya


p/s: tajuk? koranglah pk sendiri!

4 comments:

  1. giler otak aku mendengar keluhan ko... hahahahaha...

    ReplyDelete
  2. best2..letak tajuk die :" burung terbang, ikan menari.."

    ReplyDelete