Tuesday 5 April 2011

Law of Attraction

Minggu lepas aku ada belajar something new. Law of attraction. So apa dia law of attraction ni. Ok before kita cerita apa dia law of attraction ni, kita go back to simple basic untuk faham law ni.


Pernah tak bila engkau orang teringat kan seseorang, fikir saja dia then tiba-tiba orang yang kita ingat ni akan telefon kita. Atau ada satu situasi, bila ada majlis cabutan bertuah, kita fokus pada fikiran kita yang kita nak hadiah grand prize dan suddenly nama kita betul-betul dipanggil. Its more about kuasa minda dan fokus kita berkehendakkan sesuatu.


Let’s see what Wikipedia say.

The Law of Attraction is a metaphysical New Thought belief that "like attracts like”, that positive and negative thinking bring about positive and negative physical results

So short explanation dari Wikipedia ni menyatakan bahawa positive thinking akan membawa kepada positive result. Tapi ia more kepada kuasa minda, macam mana tumpuan fokus kita dalam mendapatkan sesuatu tu berdasarkan thinking kita. Kalau sekadar cakap kita nak makan aiskrim tapi tidak fokus kepada kemahuan kita belum tentu kita dapat makan aiskrim tu. Sebenarnya Law of Attraction ni lebih kepada attitude kita dalam keyakinan untuk berfikir positive.


Kalau nak explanation yang lebih tentang law of attraction ni. Boleh pergi ke laman YouTube dan cari video yang tajuknya The Secret. Kalau rasa dah hebat tu mungkin lah boleh gerakkan objek dekat meja office ke kan. Siapa yang tahu. Miracles!.


Tapi lebih bagus kalau kita fikir je kita dapat. Katakan ada awek cun lalu, dressing baik punya. Sekali fikir je terus awek tu yang datang minta no telefon kita. Katakan lagi ada kereta GT-R lalu, sekali fikir je, petang terus sampai bungkusan kereta. Kan hebat kalau macam tu. Tapi ada ke kuasa fikiran macam tu. Indahnya kalau dapat. Tak adalah kecewa hari-hari berendam air mata. Haha.


So guys, let’s think positive. It will bring you the positive result. Tinggikan selera dan keinginan kita because ia akan mendorong kita untuk berusaha lebih keras untuk mendapatkannya. 


Jadi selera dan aim tinggi aku adalah Lisa Surihani. Jap nak berfikir dengan positive. Mana tau betul-betul berkesan!



No comments:

Post a Comment