One Malaysia!!

satu Malaysia...? satu cogankata i guess yang diperkenalkan oleh PM ke 6 kita.. Datuk Seri Najib Tun Razak... ape pun yang ada dalam pemikiran Datuk Seri Najib harapnya untuk kebaikan kita bersama demi pembangunan negara kita..

Tapi dalam masa sekarang, timbul isu untuk mennggugurkan 'kaum' dalam borang rasmi kerajaan.. dengarnya supaya lebih realistik dengan satu Malaysia.. sebagai persoalan untuk isu ini... kenapa tidak menggugurkan 'agama' sekali.. atau 'jantina'... kenapa adanya isu ini.. sedangkan selama ini tidak pernah ada masalah dengan isu kaum dalam borang rasmi mana-mana sekalipun..

Bila blog Dr. M berbunyi mengenai Melayu.. ramai menuduhnya racist.. Tetapi salahkah kalau orang Melayu nak meniupkan semangat kemelayuan.. kalau bukan Melayu, siapa? adakah kita penakut bila berbicara tentang bangsa kita sendiri? Adakah kita bacul bila memperjuangkan hak kita? adakah kita dayus bila Agama kita dibicarakan tanpa lapik?

Jangan kita dipinggirkan di bumi sendiri.. di sepak.. di terajang.. Mungkin sekarang nampak manis, esok lusa dah bernanah baru nak menangis.. sekarang pun... Melayu sendiri mengkhianati bangsanya... Melayu sendiri mencerca bangsanya... Lupa kan diri... Akibat pengkhianat, Tamadun Kesultanan Melaka di jajah Bangsa Asing... Angkara Munafik, satu persatu tamadun Islam tumbang menyembah bumi... di redah Bangsa Asing...

Ada benda boleh kita kongsi... ada benda yang tidak... Mahukah Isteri anda dikongsi lelaki lain? Sanggup lihat Isteri dipeluk, dicium, digomol dan diratah tanpa belas kasihan..? Kalau sanggup, maka kongsilah..

Ada benda yang kita perlu pertahankan hak kita.. yang hak tetap hak... yang batil tetap batil.. bukan berbelit, sekejap boleh sekejap tidak... Islam dihina sekalipun, tetap sangka baik... bagusnya Tuan Guru ni.. Jadi bolehlah kita bersangka baik terhadap Israel? sebab mungkin Israel xpaham tentang Islam? Jadi dia serang palestin.. Macam tu?

Anak- anak Melayu Islam generasi nanti biar membesar sempurna... bukan membesar tanpa Laungan Azan lima kali sehari.. Bukan membesar di rumah sebelah Masjid, sebelah lagi rumah ibadat.. Bukan Membesar dengan menyertai demonstrasi jalanan... Cerca sana sini..

Satu Malaysia, Islam didahulukan, Melayu diutamakan. Yang Lain tidak akan dipinggirkan..


8 comments:

  1. Tinjauan tentang perkataan 'kaum' di relaxjom .... hangat !!

    keputusan buat masa ini ... 50/50

    kalau kita xsetuju perkataan kaum di buang ... tapi ramai juga setuju ...

    aku pun tak faham senario skrg ...

    ReplyDelete
  2. huhu... jgn nnt semua nih akn mengutungkan mereka...

    ReplyDelete
  3. nak nuat mcm mana ...kita memilih pemimpin yang menguntungkan mereka ...

    ReplyDelete
  4. kadang-kadang bang, rakyat ni pun mudah sangat percaya kata-kata fitnah, dakyah, dan kata-kata manis

    ReplyDelete
  5. tu la ... pandai-pandai la kita menilai pemimpin mana yang membawa 'kerosakan' yang kurang ...

    ReplyDelete
  6. hehehe.. 'kerosakan' yang kurang.. btol3.... yang mana terbaik dari yang baik....

    ReplyDelete