Saturday 1 August 2009

Fantasy Fever


pari-pari itu menari terbang di jari jemariku.. kecil, halus dan suci, molek benar rupanya, semanis lenggok dan tarian yang dilakukannya.. cukup sekadar aku memperkenalkan dirinya sebagai Ellie..Pari-pari yang selalu menemani aku saat duka, ceria dan gembira.. Dia sebenarnya adalah puteri dari spesisnya sendiri..

"arini kau tidak memburu?" sapa Ellie menyedarkan ku.
"ohh maafkan aku, hari ini, sudah pasti aku ada temujanji bersama dia yang tersayang" jawabku ringkas... "aku pergi dulu ya... sudah waktunya.. maafkan aku sekali lagi"
"asalkan ko berjanji untuk menjaga diri sendiri sudah cukup bagi aku, kirim salam aku pada Hanim"

Aku terus berlalu pergi.. Menuju di pinggiran Hutan Larangan.. kerana di situ terletaknya Taman yang cukup tersegam indah... Entah siapa, entah bila, tidak ada satu pun yang tahu mengapa taman itu wujud di situ.. Yang pasti ada kenangan di situ.. Taman itu cantik dengan terselit tasik yang membiru.. Jernih.. Ada kawanan burung yang terbang.. Sama tinggi terbangnya... Bunga-Bunga yang berkembang mekar, pelbagai warna.. ada yang merah, putih, ungu, merah jambu kelihatan tersusun rapi di setiap sudut taman.. seolah-olah ada penjaganya.. kemas dan cantek.. itu gambaran ringkas taman itu pada aku..

Di taman itu lah waktu kali pertama aku bertemu dengan Hanim.. wajahnya persis bidadari dari syurga, kulitnya putih dan halus.. Jarinya tenang dan kecil.. Harumnya sehingga seminggu aku terbau.. Ketika aku tersedar dari lena yang amat panjang.. Hinggakan aku lupa siapa sebenarnya diriku.. Asal usul ku.. Dan mengapa aku di sini.. Terbaring di laman taman yang indah ini.. Ketika aku tersedar dari lena yang panjang itulah, wajah Hanim yang pertama aku lihat di depan mata.. Aku seperti datang dari seribu tahun dulu.. Kosong.. Tidak ada satu pun tentang diriku yang boleh aku ingat kembali.. Tapi dalam jagaan Hanim, juga bawah jagaan penduduk Kampung Mearc serta teman pari-pari, buatkan hidup aku bahagia lebih dari yang ku mahu.. Indah dan sempurna....

*hahaha.. sajer jerk.. apa yang nk dijelaskan di sini.. sedapnya hidup dalam alam fantasi.. kita bley create aper2 suasana yang kita mahukan.. atau melarikan diri dari segala masalah.. kalau dalam alam realiti, kita xbley lari.. we must face reality... wuuuuuu..... Jadi sapa nk ikut aku pergi masuk dunia alice in wonderland.. hahaha...


href="http://www.mylivesignature.com/" target="_blank">

2 comments: