Artis, Malaysia dan Internet.

Nak menang broadband free...? pergi mintak ngn pakwe atau makwe ko... hahahaha.... ~ intro..


ntah pape je... hurmmm zaman skang nih canggih kan dengan adanya internet... dan wujud slogan seperti "kemana saja hanya dengan jari" (lebih kurang lah).. Dengan promosi-promosi dari syarikat-syarikat besar yang nak melariskan penjualan broadband mereka, belom masuk lagi tmnet dengan streamyx nya.. apatah lagi skang dengan P1-Wimax...


Bayangkan zaman sekarang nih, budak-budak umur 7 tahun dah pandai melayari internet.. Sudah tau berblogging.. Sudah tau bermain laman web sosial.. Dan pandai menonton youtube.. Dengan sebilangan besar artis malaysia yang berlambak berpakaian seksi (baca: tak semua) ditambah dengan artis-artis luar negara, korang agak memberi pengaruh yang besar tak pada pembesaran kanak-kanak advance macamtuh.. Yelah, katakan dia bukak youtube, tgk video clip yang ada tarian, lirik yang tak senonoh dan gambar-gambar artis yang seksi.. Duh! Rasa macam tak selamat jew pada pemikiran kanak-kanak yang belom mengerti apa-apa tuh..


Yep.. Semua cakap peranan mendidik anak-anak pada ibu bapa.. Apatah lagi guru-guru sekarang telah dihapuskan sebahagian besar tanggungjawabnya dalam membentuk sahsiah anak-anak.. Guru-guru kalau nak jentik je kena saman.. Anak-anak skang plak memang susah nak makan saman.. Jadi memang tangungjawab pada ibu bapa je lah kan.. Katakan 10 orang ibu bapa yang sudah ada anak.. Belom tentu 10 ibu bapa tu mampu mengawal pergerakan dan perbuatan anak-anak mereka.. Kalau pun sekali berjaya dikawal, itu di rumah.. Di luar? Faktor rakan sebaya..? Budak-budak sekarang tadika pon dah ada i-phone.. Dasyhat..!


Zaman sekarang terlalu mencabar.. Artis-artis Malaysia kebanyakkan nya tak reti nak malu.. Seksi bagi mereka merupakan satu subjektif dan bergantung pada mereka yang melihatnya.. Tanpa mengira kesan pada orang lain.. Tolak tepi lah artis antarabangsa... Budak mereka memang dah acuannya begitu.. Yang kita terhegeh-hegeh berpakaian seperti mereka kenapa plak.. Ades..

Emma watson!.... 143.. hahahaha

Nak cakap pon entahlah... Cakap kat blog pon bukan diorang baca pon.. (-_- !).. Cuma nak bgtau.. Sesapa terbaca entry ni, kenalah kita kawal ketat sikit aktiviti-aktiviti anak-anak kita.. Jangan kita biarkan artis-artis jadi idola mereka.. Maher Zain takpe.. ahaks... okes...?


~ Akhir zaman ~

5 comments:

  1. ok!! kena jage anak-anak kita...hehe ngt tu pong!! jage anak ko elok2

    ReplyDelete
  2. bia la dorg seksi.. t aq xdpt la tgk body yg mantap2.. haha

    ReplyDelete
  3. pejal
    hahaha... insyAllah.. panjang umor ada anak-anak...

    ejan
    macam nilah perosak anak bangsa.. hahahaha

    ReplyDelete
  4. haha.. nsb bek bkn aq mgsa perosak.. haha

    ReplyDelete