Saturday 6 November 2010

rindu

ya! aku tau aku comel


masa mencari gambar profile utk facebook, aku terbukak gambar-gambar lama.. malangnya tak semua gambar-gambar lama ada dalam file .jpeg sebab zaman dulu yang ada hanyalah album-album yang bertimbun.. Dulu kalau nak tangkap gambar kena berhati-hati sebab filem mahal dan terhad kepada 12 keping or 24 keping.. Jika satu rosak je dah rasa rugi.. Nowadays, amek seberapa banyak, bila salah just delete.. itu je..


And then aku rindu kan zaman kanak-kanak.. Sebab kita tak pernah ada perasaan melainkan gelak ketawa dan menangis.. Ya! aku tau itu juga satu perasaan, tapi tidaklah seberat yang kita alami bila kita menginjak dewasa ini.. Sekarang everything kita kena pikir sendiri, kena selesaikan sendiri..  Dulu aku ada je perkara yang menganggu fikiran tapi as a child, aku anggap itu semua x penting.. Umur aku 12 tahun aku dah tau yang aku ni adopted child.. and aku xpernah rasa perasaan sebagai anak angkat.. apatah lagi bila aku tau i have no father anymore.. and aku tak pernah kenal dia.. aku x pernah tau siapa dia.. and my siblings.. and do i care? not at all.. sebab aku tau, ada orang yang menyayangi aku..


sekarang, everything kita kena pikir seolah-olah satu dunia punya masalah adalah masalah kita.. cam haram kan.. dan aku rindu saat kanak-kanak dulu sebab its pure... kita adalah kita, dan kita tak nak jadi seperti orang lain... and now, aku rasa diri aku dah bukan diri aku lagi.. ya! masa berubah, dunia berubah begitu juga dengan manusia.. but aku rasa perubahan diri adalah fake... sebab its not pure..  dan aku rindu nak kembali saat dulu, anggap semua masalah ni sepetik jari boleh selesai.. dan kita akan terus bermain, bermain dan bermain...


dari dulu lagi aku ada perasaan rendah diri.. dan aku atasi dengan keyakinan diri.. aku yakin yang aku boleh berjaya macam orang lain.. dan aku anggap yang aku ada keistimewaan sendiri... im not normal as you are masa kecik.. aku selalu demam every week in every month.. and my physical progress is too slow... and then aku diejek bantut, pendek or what so ever.. demm. ia nya tak menyenangkan ok.. and aku atasi dengan rasa, aku boleh pergi jauh dari korang... aku boleh jadi apa yang aku nak... aku setting kemana hala tuju hidup aku seawal usia menginjak 12 tahun lagi..


sekarang aku tak rasa aku seorang yang punya matlamat hala tuju.. becoz of what? i dun have an exact answer... dan aku tak rasa aku punya sebarang keistimewaan... aku tak rasa i can be what i want.. yang aku tau, yang aku nak, aku akan bangun pagi dengan setiap senyuman.. aku nak kembali seperti dulu.. walau banyak mana cabaran dan ujian.. aku akan terus bermain, bermain dan bermain tanpa pikir sebarang jalan nak menyelesaikannya...


Hidup ni complicated kan... Cuma satu yang aku percaya.. sebesar mana masalah kita, pasti ada lagi masalah yang lebih besar pada orang lain... and why not kita zahirkan satu perasaan syukur kita atas apa yang telah berlaku... dan kita akan terus tersenyum di setiap pagi... =)

No comments:

Post a Comment