Sunday 12 December 2010

Aha!

aha!... hahaha... tergelak jap.. tak tau nak letak tajuk apa dowh.. mcm lama je tak update kan... nak tulis je mata dah berpinar ngntok.. huish... actually aku ada story tak-berapa-nak-best dan kelakar nak post kat sini...


yang tak-berapa-nak-best nya... aku tak suka kerja aku... hahahaha.... yes i know, aku tau... bersyukur dengan apa yang ada... tapi x salah kan kalau aku nak cakap yang i really tak suka... sebab apa..? simple.. tak kena dengan jiwa... mesti ada orang akan cakap... "eleh kerja memilih... kat luar tu ramai lagi yang tak dapat kerja.." so what? simple answer from me... bila kita nak buat sesuatu kenalah buat secara sukarela walaupun atas nama kerja.. kalau kau buat sesuatu kerja tanpa ko sendiri redha dengan kerja yang ko lakukan tu, makanya pada pendapat aku.. better kita cari kerja yang lain.. sebab aku percaya pada rezeki selagi mana kita percaya pada Tuhan yang memberi rezeki dan kebahagiaan...



yang kelakarnya... my boss memilih pekerjanya berdasarkan horoskop... and mostly semuanya berbulan 5... yang bulan 7 dan bulan 9 baru saja berhenti... sebab apa.. aku tak tau.. and mostly jugak, semua QA tarikh lahir bulan 5 akan kekal 4-5 tahun.. DUh! aku nak keluar dari sumpahan itu!... kelakar kan... aku rasa weird dan tak rasa persekitaran kerja akan berkembang dengan baik tanpa ada curahan idea dari pelbagai personaliti.. yep aku admit yang mostly karakteristik seseorang itu akan sama berdasarkan bulan yang sama.. kalau dah sama advantage nya senang bekerjasama.. disadvantage-nya xdalah apa yang dinamakan curahan idea dari pelbagai personaliti itu...




sangat weird!....

2 comments:

  1. xpenah lak ku denaq bos ceni..hahaa...bos ang cina ka??xpakai feng shui lak..hehhe

    ReplyDelete
  2. kilang cina

    tapi bos yang dok memilih aku tu seorang kakak melayu berumur 40-an kot... hahaha

    ReplyDelete