Monday 4 April 2011

Tidak Pernah Ada Jawapan

Tak semua persoalan ada jawapan. Sometimes ada sesetengah persoalan/soalan yang kita sendiri tidak akan ada jawapan yang tepat. Biasanya soalan-soalan yang tidak ada jawapan ini selalu berkait rapat dengan perasaan. Sebagai contoh: “ kenapa awak suka dekat saya”. Jawapan yang tepat maybe sebab duit. Haha. Tapi kadang-kadang tidak ada jawapan yang tepat. It just like kita buat sesuatu tu tanpa reason yang kukuh!.


Maaf aku tidak ada jawapan yang tepat kepada persoalan-persoalan itu. Kenapa aku layan perempuan lain di belakang, kenapa aku tipu, kenapa aku kurang bagi perhatian dan kenapa kenapa kenapa. It seems either aku tak ada jawapan kepada persoalan itu atau pun ia hanya Cuma imaginasi tingkat tinggi kamu.


Ada satu kisah yang mana menjadi semacam kebiasaan kepada orang yang nak pergi mengerjakan haji atau umrah. Biasanya mereka ini selepas saja baca doa selamat sebelum bergerak ke airport, mereka akan terus ke kenderaan yang membawa mereka pergi WITHOUT lagi untuk toleh ke belakang. Macam satu simbol yang mereka nekad untuk beribadah dan membuang semua kerisauan mereka terhadap rumah yang ditinggalkan.


So dear!. Kalau niat di hati rasa nak pergi, jangan pernah lagi untuk toleh ke belakang. Go on if you rasa itu yang terbaik untuk kamu. Jangan pernah rasa ragu, jangan kata sayang kalau dah benci dan jangan stick with one place. But if you rasa susah untuk mencari yang terbaik. I always be by your side. Tapi im so sorry, I don’t have a valid answer for all your questions.  


But I have an answer for your thought! Sayang yang sebenarnya tak akan pernah mengira rupa dan paras! Kalau hati dah ikhlas, apa saja pun kita terima. I think you know this theory. So jangan pernah kaitkan dengan keadaan rupa dan fizikal, coz whatever you are, you still charming, cute, kind and sweet. Jangan rasa rendah diri dengan keadaan kita dan jangan pernah berani nak tuduh saya hot dan handsome. Itu adalah kenyataan yang paling kelakar when you are in emotional way. 


So if you think, you have decided the best way, go on. It happens many times, pi mai pi mai tang tu gak. Saya Cuma rasa dah sangat penat untuk punya hati dan perasaan. If you still beside me, I just a man who can’t satisfied your need. So good luck in whatever way you take. Just remember, im here and not going anywhere.  



4 comments: