Wednesday 18 May 2011

Bisnes.

Okay, there’s a lot of thing nak cakap tapi macam tulah. Busy preparing bisnes sendiri, dengan tak sihat, so cuti pun dipenuhi dengan berbaring-baring bermalasan. So sesiapa yang ada terbaca kat fb or @twitter tu about my bisnes, here there are. Just gerai burger kecil-kecilan je untuk support masa yang terbuang dengan tambah sedikit side income. Itu je. Before buka gerai tu, semangat berkobar-kobar sangat, but now bila dah buka ada satu perasaan lain plak. Banyak benda nak dikorbankan dan banyak benda nak difikirkan.


Rethink about it, bila dah buka gerai burger, there’s no time nak main futsal, relaxing ur mind dengan movies, praktis karaoke dan sebagainya. Gerai ni buka dengan 3 partners so u have to give a hundred commitment. Kalau private bisnes, boleh lah cuti satu hari movies, karaoke dsb. Or that’s things kena sacrifice untuk kita ubah hidup kita ke arah lebih bertanggungjawab. But I really really belum bersedia. #serius. But there’s a quote that say “ u must sacrifice something in order to get something” pheww!..


Let’s say honestly, gerai ni pun tak menjanjikan pulangan yang besar sebab what I hopes, boleh lah bagi paling sikit pun sebulan RM500. Untuk tampung kehidupan dekat kota raya ni. Tapi boleh ke bagi pulangan sebegitu. Kalau seorang run bolehlah. Tapi kalau 3 orang run nak kena bahagi bahagi lagi. #damn.


No, aku tidak tamak, and just berharap, untuk sebulan bisnes ni akan untung RM2 ribu sebulan, dan dibahagikan dengan 4, each one akan dapat RM5oo sebulan. So it’s ok. Because I just need extra income je. Kalau tak dapat, sakit kepala nak fikir mana lah nak cari duit extra ni. Instead bisnes, baik kerja part time. Tapi kita dah run, and u can’t turn it back.


But in bisnes, patience is the main key. U can’t get high income in just one month. And this time, I believe, everything yang kita rancang, pasti Allah lebih mengetahui apa yang baik dan apa yang tidak untuk hambanya. So follow the flow.


Justeru itu mari aku promosi kan Gerai Burger kami di V-Rox Sport Center, jalan reko Kajang, berhampiran stesen komuter UKM, berhadapan Restoran tupai-tupai dan SQ Motors. Beroperasi dari jam 8 mlm hingga 10 mlm.

No comments:

Post a Comment