Monday 18 May 2009

BKRS Club, Myself and Unsattisfied

Lama x update.. tapi Alhamdulillah, semenjak kehadiran wireless dalam rumah aku ni, mungkin sehari 2 kali dapat update blog.. tapi memandangkan perjalanan hari-hari ku di JB semakin membosankan, mungkin juga x banyak cerita yang akan diperdengarkan... ingat nak cari kerja untuk menghilangkan kebuhsanan tapi rasa kemalasan pulak yang menjenguk diri ini..

Nway, x samapai seminggu aku di rumah, pelbagai khabar yang tidak enak bermain di telinga.. Baru-baru ini, khabar yang sangat tidak gembira... Kelab-kelab di UO di hadkan programnnya.. sebagai contoh, Xtreme-C hanya boleh menganjurkan xtvt sukan semasa family day dan juga kawalan pilihanraya kampus.. Maknanya dari contoh yang diberi, tidak akan ada lagi panjat gunung, dinner, or aktiviti yang seumpamanya..

Berita yang lagi tidak sedap didengar, Kelab lama aku, BKRS, Iqra' dan satu lagi kelab akan dibubarkan... atas alasan tidak membantu UO.. ini sama sekali aku tidak setuju, dan akan aku tentang... ini sudah lebih wahai barisan pentadbiran UO.. kalau betul berita ini satu kebenaran.. perasaan benci aku kepada barisan felo UO semakin menebal..

BKRS akan dibubarkan.. adakah orang-orang bebal yang setuju membubarkan BKRS tahu sejarah kelab ini.. adakah penampilan masa kini memadamkan kegemilangan kelab itu di masa silam.. pernahkah anda tahu matlamat penubuhannya.. semuanya tidak.. atas alasan kelab itu tidak membantu UO..

sekarang point ini tidak relevan... sekiranya benar BKRS, Xtreme-C dan kelab-kelab lain seperti Samudera dan Nusantara tidak membantu Pentadbiran KUO, sapa yang bantu..? Jaksa yang ketika itu dibarisi barisan felo-felo yang terlalu arrogant? harus ditegaskan.. kelab-kelab ini yang banyak menaikkan nama Kolej Ungku Omar, dan tidak sepatutnya dibubarkan atau dihadkan aktivitinya.. ini mampu memusnahkan atau mematikan kreativiti pelajar untuk berorganisasi.. kesimpulannya, KUO selama-lamanya tidak akan mampu melahirkan seorang pemimpin.. tetapi melahirkan kroni-kroni mereka yang bongkak dan bodoh..

Aku tentang sehabisnya..



10 comments:

  1. setiap persatuan akan d hadkan aktiviti? Then BKRS n othe club akab d bubarkan. Next wat happen? Pengurusan akan menghadkan pergerakan pelajar or pelajar cuma leh dudok kolej jer sepanjang 3 tahun U? Duh.. arahan sapa r nak mengehadkan pergerakan pelajar ni? Then makin Buduh r mahasiswa akan datang

    ReplyDelete
  2. tau takper...
    sapa nak wat aktiviti untuk pelajar..
    kalau jaksa boleh diharapkan..
    kalau x, suh makcik2 pejabat buatkan..

    ReplyDelete
  3. orang yang buat (mengehadkan) tuh yang paling bodoh.. baek ko tak yah buat kelab..huhU~

    ReplyDelete
  4. felo2 UO mmg f**k!
    x dinafikan yg mereke mmg x pernah menghargai apa yg kelab2 sumbang utk kolej..
    padahal dlm kelab ni la mahasiswa blaja utk jadi seorg mahasiswa aktif..
    klu kelab dihadkan aktiviti, nak harap aktiviti sape??? jaksa???
    then wtf is the purpose of the club..
    felo2 UO babi!

    ReplyDelete
  5. ader lagi satu cerita
    ydp jaksa Uo menyokong gejala ini..
    hahaha.. kecian bebudak akan datang..

    ReplyDelete
  6. aku harap memane student yang masih berada di UO pada sesi depan d harap korg semua kuat kan semangat untuk menentang tindakan bodoh dan pertimbangan bodoh pengetua, timbalan pengetua n YDP Jaksa!!! pemikiran jgn jumud!!!itu sekiranya org tua yang jd pemimpin n ingin memimpin org muda..kepala xsame, orang muda nk kebebasan la askar2 bodo..sekian-punch-

    ReplyDelete
  7. yup... xreti nak berikir
    salah satu alasan xder bajet nak support kelab..

    dah tuh ko gie saman sekepala RM70 banyak lak rajin..

    ReplyDelete
  8. la... ko x penah tahu ke?

    felo2 baru UO ni kan sengal skit. Belagak je lebih. Aku pun x nampak ape keja yg dorg buat.. yg salu aku nampak time ad majlis makan2.. tu je.

    Sorg felo tu dah la nerd! Cam cibai je..

    ReplyDelete
  9. memang diorag xpernah ader sumbangan..

    malah ada orang datang kol tertinggal kunci, terkunci dalam bilik tengah malam.. felo marah2 lak.. dah ko felo.. itu tanggungjawab..

    kalau alasannya menganggu waktu malam, x usah jadi felo.. jadi cleaner tepi jalan..

    sesetengah felo saja yang bersikap kurengggg

    ReplyDelete