Wednesday 7 October 2009

Kehilangan

Am I missing something

Pernah x hati korang tetiba rasa semacam kehilangan sesuatu dan mood korang tetiba berubah.. Aku terasa kehilangan itu hari ini.. Maybe perkataan yang tepat mengambarkan situasi ini adalah 'rindu'...

Aku rindu pada zaman muda mudi dulu... zaman fisrt year, second year dan third year.. zaman PERMAJ batch dulu.. Time tu ramai rakan-rakan untuk bergelak ketawa.. Atau keluar jalan bersama.. Dan yang paling best, gossiping.. hehe.. Acara ngumpat mengumpat..

Kini masing-masing dah bawak diri.. Ada yang kerja, ada yang amik Master dalam bidang masing-masing... Dan aku? Masih lagi bergelut untuk menghabiskan prasiswazah... Kalau masa dulu-dulu itu boleh ditarik kembali, di adun sekata agar ianya takkan lari dan tetap berada pada kedudukan yang statik.. Maksudnya? Maksudnya adalah masa itu takkan bergerak seminit ke hadapan.. statik dan terus statik..

Begitu juga dengan zaman sekolah aku... Terutama rakan-rakan MRSMBPJ.. Cemburu pun ada bila lihat kawan-kawan yang sama-sama gembira dulu ada yang dah ke England, Eropah dan berbagai tempat untuk melanjutkan pelajarannya.. Kehidupan sosial pun dah jauh berbeza.. Sehinggakan ada kawan perempuan aku pun dah ada yang isap rokok.. Dressing pun dan canggih manggih... Aku je yang masih begitu dan begitu.. Ohh ya... Nanti aku tunjukkan muka skema aku di entry yang akan datang...

Yang pasti aku seakan-akan tertanya-tanya.. Siapakah aku untuk 10 tahun akan datang? Mungkin di negara orang, atau hanya di Malaysia... Mungkin menjadi orang yang berjaya atau hanya orang biasa, kereta yang biasa dan rumah yang biasa... Orang cakap duit bukan segala-galanya... Tapi segala-galanya memerlukan duit..

Aku ada visi dan misi sendiri... Target untuk 10 tahun akan datang, 20 tahun dan 30 tahun akan datang.. Aku tak mahu menjadi seorang yang biasa-biasa.. Cukuplah 20 Tahun aku menjadi orang yang sebegitu rupa...

Hidup ini biarlah orang mengenali kita, kerana sumbangan kita, kerana idea kita, dan kerana kepimpinan kita....

No comments:

Post a Comment