Misteri di Highway




Aku baru balik.. Dari UKM ke JB.. Penat dan mengantuk pada tahap yang kronik.. Tapi sebelum aku tido.. Aku nak beritahu satu perkara misteri yang berlaku di Lebuhraya Utara Selatan semasa perjalanan balik aku tadi..


As usual, seperti biasa perjalanan aku ke JB.. Aku tak ikut jalan lama.. Aku lebih suka ikut highway.. Lancar dan Jimat.. Tadi kurang bebanan disebabkan aku seorang dan tak banyak barang yang aku bawak.. Aku pecut 160KMJ di sesetengah tempat.. Nak dijadikan cerita misteri ni.. Selepas aku keluar R&R Machap (kira-kira 45 minit dari JB) dalam jam 8.30 malam.. Aku ingat lagi dalam kewarasan otak aku, speedometer menunjukkan angka lebih kurang 140KMJ.. Sunyi.. Sepi.. Hanya bunyi angin..... Radio tak berbunyi.. Aku tunduk sikit.. Cari button power radio.. Dan tekan..






"Dummmmmm Dummmmm"












Sekilas selepas aku menoleh ke hadapan... kelibat sesuatu berdentum di depan kereta aku.. Aku tak pasti.. Selepas berdentum dengan kereta aku.. Melambung ke kereta sebelah.. Walaupun aku nampak dalam sekilas bayangan... Aku pasti aku terlanggar sesuatu.. Berderau darah aku.. Dah lah laju.. Maybe kucing or maybe anjing... Melintas di highway, dan aku langgar.. Terus melambung ke kereta sebelah... Jelas sekilas pelanggaran itu depan mata.. Aku tergamam sekejap.. Cuba menenangkan hati.. Tak kan nak stop kereta tengah highway.. Aku pon teruskan memandu sampai rumah...





Sampai rumah.. Aku tak berani nak tengok.. Takut ada cebisan terselit depan kereta aku, or darah.. Tapi aku lagi takut, kalau kereta aku kemek.. Aku ajak adik aku.. Berani kan diri check di tempat dentuman tu.. Dan hasilnya.. DUh!!!!! Sebelah lampu fog kereta aku dah hilang... Kosong... Agaknya pecah dan terus barai tengah jalan.. Aku dah tak fikir takut.. Aku fikir kereta aku dah cacat... Duh!!!





Aku tenangkan hati.. Baru lampu fog hilang.. Disebabkan aku terlanggar kerana aku tengah pasang radio, aku tak nampak 'sesuatu' itu melintas.. Cuba bayangkan dengan kelajuan 140KMJ, aku 'ternampak' kelibat tu, dan dengan reaksi spontan seseorang pemandu yang cuba nak mengelakkan terlanggar 'sesuatu' itu... Lalu dipusingkan stereng dengan serta merta... Bang!!!!.. Mungkin aku kat hospital atau pusara... Syukur aku tak perasan dan langgar.. Daripada aku perasan dan elak.. 


Bahaya wei dengan laju macamtu, with power stereng.. ko boleh terhumban dalam gaung.. Ataupun kereta automatik terbalik..  Kerana nak mengelakkan benda yang melintas.. Banyak dah terjadi.. Lagi2 kita dengar cerita seakan-akan mistik.. Fuhh Seram.. 


Tido dulu.. Takut....









10 comments:

  1. aaa..haaa...
    nnti odw ko blk ukm,
    'bnda' yg ko langgar tu
    tunggu tepi jln....hehehh~

    ReplyDelete
  2. haaaaaaa
    ko jgn peanut...
    aku trauma x abes lagi nih..
    dah lah balik sorang2

    ReplyDelete
  3. haha padan r kluar brite.. pemandu motor koma.. haha

    ReplyDelete
  4. Fuh.. hebat cite ni... tp apa sebenarnye "bende" 2.. apa ek?? x kasi tau pun.. hukhukhuk.. erm.. ag satu.. lampu fog depan je hilang??? huhu.. "bende" 2 minat kot.. 2 yg lampu fog je hilang.. hakhakhakhak~~~~

    ReplyDelete
  5. nk balik tu ajak la mmbe2 yg leh drive gak.xpon at least ad org kt sebelah..

    ReplyDelete
  6. matleh

    hahaha... ko ke pemandu motor tuh?

    fikri

    'bende' tu masih tak dapat dikenalpasti sampai sekarang... Misteri-misteri.. Aku takut CSI buat siasatan je.. haha

    ReplyDelete
  7. Dragon Flyer

    probnya pejal, bukan suma orang nak balik JB at the same time.. Kadang - kadang terpksa lah balik sorang2...

    ReplyDelete
  8. pakse la dorang balik sekali..
    ahahhaha...
    bg rasuah sikit ke..

    ReplyDelete
  9. benda apa weh??? buan nak cita betol2.. jgn2... haaaa....

    tu la len kali bawak laju2 lagi. biar tak perasan ade langgar ape2 langsung. hehe

    ReplyDelete
  10. pejal

    aku lak bg rasuah... kayap lah aku..

    myra

    benda tu either anjing or kucing.. yg penting jasad bernyawa.. hehehe.. bukan orang.. bawak laju2 nanti kalau langgar lembu lagi suseh...

    ReplyDelete