Wednesday 9 February 2011

Memilih..

Sekarang ni kerap sangat sakit kepala.. maybe it cant handle the pressure anymore.. Yep.. aku memang suka berfikir, fikir dan fikir.. Even benda yang sekelumit rasa tu pon aku akan kerap berfikir.. bila ada kawan-kawan aku akan share sikit apa yang aku fikir.. tapi bila sorang macamni.. mostly aku akan berahsia.. dan segara rahsia dan bicara tu akan aku benamkan di lubuk hati...


Dan aku seseorang yang bukanlah perfectionist sangat.. tapi aku jenis memilih.. Dari pilihan kerja yang akan menentukan kecerahan masa depan sehinggalah jenis lauk dan makanan.. hahaha.. taklah complicated sgt.. Dan aku sedang tunggu sedetik 2 hari lagi nak tamatkan pekerjaan sekarang.. As QA Officer maybe satu jawatan yang agak perfect bagi graduan sains macam aku ni... So kenapa berhenti..?


Simple.. Sebab xkena dengan jiwa aku.. Then akan ada sorang, dua or maybe sekumpulan orang akan memandang sinis dengan beritahu aku, "kerja kalau nak memilih, susahlah".. its up to you guys.. whatever you want to say.. Because you are not in my position.. its ur opinion not me.. Disebabkan aku tak nak sangat memilih so aku tutup sebelah mata, terima kerja ni dengan harapan kerja ni akan aku jadikan sebagai batu loncatan untuk aku jadikan pengalaman.. Tapi buat apa aku teruskan kalau everyday jiwa aku rasa nak memberontak...


Aku percaya yang rezeki ada di mana-mana sama ada usaha atau tidak.. Tak ada bukti saintifik yang mengatakan yang kalau aku memilih sangat, satu kerja pun nanti tak akan sangkut.. Tak ada bukti juga yang kalau kita nak berjaya kita tak seharusnya memilih.. Aku suka dengan cerita 3 idiots tu.. Salah satu motivation yang boleh kita ambil "just do whatever you love to do".. Tak akan ada orang kenal dengan Siti Nurhaliza kalau dia jadi QA Officer.. Tak kan ada juga orang kenal Safee Sali kalau dia jadi pemain bola keranjang..


Entry ni aku buat sebab aku bengang ada orang mengatakan yang aku ni memilih sangat nak cari kerja.. its fine.. you can say whatever you want. neway it just some of your opinion.. but for me, you just watch it coz it will get me some motivation.. And i will show you guys, that i will get my ambition without your help.. believe me..


Dan aku memang sangat memilih.. dari kerja hingga pasangan hidup =)


7 comments:

  1. tak minat keje bawah org meniaga la pong..

    ReplyDelete
  2. matleh

    bukan xminat keje bawah orang saleh.. tapi something yang berkait rapat dengan bio ni macam susah nak kena.. ekceli boleh je.. tapi company ni sangat-sangat tak selesa.. maybe its environment yang full of pressure..

    mr onez

    hahaha.. memang!... =)

    ReplyDelete
  3. hahaha... xda.. burung nepal tu dah ilang terbang.. tinggal telor jew.. nak? hahahaha

    ReplyDelete
  4. hahahhaa...bapa sebijik??
    mahal x??hahhaa

    ReplyDelete
  5. @kaoru

    mestilah mahal.. telor import tau!.. hahaha

    ReplyDelete