Wednesday 2 February 2011

Mesir..

Dulu orang selalu kata kat aku.. Mesir sekarang teruk.. Bersekedudukan dengan US dan Israel.. Bagi laluan mereka ni memasuki palestin.. Dan menutup pintu bantuan kepada Palestin.. Tapi aku menggeleng kepala.. Aku cakap mesti ada sebab.. Kerana aku percaya Mesir merupakan benteng pertahanan Islam yang kedua sebelum Mekah dan Madinah..




Sejarah membuktikan yang Mesir adalah pertahanan Islam yang kedua melalui peristiwa serangan Mongolia ke atas baghdad dan peristiwa perang salib oleh Salahudin Al-Ayubi.. Maybe ada banyak lagi peristiwa sejarah yang membuktikan Mesir adalah tanah yang diberkati dan pelindung kaum muslimin..




Dan sekarang, satu revolusi hampir berlaku di Mesir.. It seem worst.. Bagi menguatkan kepercayaan aku, mybe Mesir berada dalam satu fasa peralihan kepada sebuah negara yang lebih baik.. inshaAllah bagi membuktikan yang Mesir sememangnya pelindung kaum Muslimin.. 


Tapi ada juga suara-suara yang mengataan transformasi ini direncanakan oleh pihak US.. Untuk menguatkan lagi pakatan Mesir-US-Israel.. Sebab Hosni Mubarak tu pon usianya dah dimamah waktu.. Tapi whos knows.. Hanya Allah yang mengetahui..


Jika ternyata benar yang bumi Anbiya dan pelindung ini dalam proses pembersihan ke arah kebaikan umat Islam seluruh dunia.. Pada pendapat aku.. Dunia dah semakin hampir kepada penamatnya... 


- Cuma pendapat peribadi

No comments:

Post a Comment