Tuesday 18 January 2011

Monolog!

Dulu masa jadi budak-budak kita rasa waktu tu paling susah.. Xbebas macam orang dewasa.. ada duit boleh beli macam-macam.. Kita nak beli mainan, ayah tak kasi.. Kita nanges sambil hentak kaki.. 5 hari merajuk dengan Ayah sebab tak dapat mainan tuh.. Malam balek sekolah kena wat kerja rumah.. Abes kerja rumah, tgk tb kejap then tido.. Esok pergi sekolah jumpa kawan-kawan.. Lupa sekejap merajuk ngn Ayah.. Kita gembira pergi sekolah, main puas-puas.. Time rehat main kejar-kejar.. Bila kelas xda cikgu macam-macam boleh buat.. Main, ngorat awek meja sebelah, Melukis dan sembang-sembang..

5 Ixora, MRSM Batu Pahat, Johor


Sekarang baru kita mula mengenal erti apa itu kehidupan dewasa.. Sekejap kita akan rasa sedih, sekejap kita akan rasa happy, and mood boleh twist anytime, anywhere.. Duit yang dapat belum tentu cukup untuk perbelanjaan.. Ternyata pemikiran kita masa budak-budak sememangnya salah.. Dan belum tentu kita boleh berkawan dengan sesiapa saje.. Coz there too much musuh dalam selimut.. And its hard to find sumone yang boleh memahami kita even ur special frens..


Duh! Mengharungi erti kedewasaan ni bukannya mudah.. Tersilap langkah hilang pedoman.. And now my mood twist again.. Tapi kita kena berani amek risiko.. 


Tanpa keberanian mimpi tidak akan bermakna..



really-really need sumone who can understand me better than me...... 

4 comments:

  1. xde sesiapa yg lbh fhm mengenai dr kamu melainkan kamu sendiri...
    hidup kita terletak pd diri kita sendiri bukan pd org lain..
    kehendak,kemahuan dan keninginan kita hanya kita sendiri yg tahu..

    ReplyDelete
  2. =)

    x semestinya setiap orang paham kehendak diri sendiri... memang hidup kita terletak pada diri sendiri.. tapi pointnya sumtimes we need sumone else rite..?

    so what for frens are created? kita tak perlukan mereka sebab kita lebih paham diri sendiri.. bila kita wat salah then orang tegur kita akan cakap.. "i know who i am and u mind ur own business"...

    for me there's somebody else yang lebih paham kita dari kita sendiri..

    lain orang lain pendapat.. =)

    ReplyDelete
  3. ni gambar masa picnic ... minggu aktiviti kn.

    ReplyDelete
  4. ni masa family day homeroom.. tapi kita punyer homeroom di sekalikan... nway aku dah pergi maktab this year jugak.. awal bulan 1... dari gersang dah menghijau.. hahaha

    ReplyDelete