Wednesday 23 March 2011

SPM 2010



Malam sebelum kejadian tu rasa tak kena. Baring diri duduk, minum air, buka laptop, buka facebook tapi dalam hati teringatkan SPM yang keluar esok hari. Aku dulu pun ambil SPM juga, tapi lebih tenang dan relax. Buka mata pejam mata lebih kurang pukul 4 baru tidur.


Esok pagi of course terlambat. Tapi tak lah lambat sangat. Dalam pukul 8.45 juga sampai office. Motor Tak boleh start, so aku tukar kunci motor pada kunci kereta. Masuk office macam biasa merenung laptop, sampailah jam 10.00. Aku keluar balik rumah, untuk rehatkan mata.. ngantuk sangat.


Bangun dalam jam 11.30 pagi. Tengok cuaca cerah, boleh bawa motor. So bawaklah motor.. Tiba saja di perkarangan UKM, ada deringan telefon.. Dalam detik hati aku, mungkin ni panggilan yang aku tunggu-tunggu.. So aku pun berenti kejap tepi jalan, jawab telefon. oleh kerana pakai helmet, aku loudspeaker.. lagipun tak ada orang di kiri dan kanan.


"epong ni angah ni, cuba teka angah dapat berapa"


"haaaa! macamana? takkan lah nak teka mana tau.. 10A?"


"tak dapat" dalam hati aku kalau tak 10A berapa plak yang dia dapat?


"angah dapat 9A. 1B.. B tu english."


"ok tak apalah.. dah kau bengap sangat english nak buat macamana"


then after aku ucap congrats semua.. aku pun letak telefon...


"ok tak apalah.. dah kau bengap sangat english nak buat macamana" - its sound macam kasar dan tak supportive kan...


orang lelaki jarang tunjuk kasih sayangnya.. tapi once dia kata sayang... its true and you can denied her effort to give you the best.. Bila angah cakap dapat 9A, ada air mata yang turun.. i don't know but rasa macam terharu sangat.. rasa macam gembira sangat..


and now I only think I must work hard... untuk tengok angah dan adik berjaya ke pelajaran yang lebih dan sangat tinggi.. and that need cost right... and thats my dream..


my dear sis.. u give your best to get that 9A... congrats!... Im speechless but im proud of you.. and adik... U have a new benchmark...! not me of curse...


4 comments: